Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorVasquez Moncada, Jackeline
dc.date.accessioned2023-01-23T16:43:58Z
dc.date.available2023-01-23T16:43:58Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8752
dc.description.abstractPreponderant aspects of the research are briefly presented, which was proposed to determine the level of knowledge in formative feedback of the students of pre-professional practice of initial education in the Faculty of Educational Sciences and Humanities of the National University of the Peruvian Amazon, Iquitos, 2021, for this reason it was determined to use the type of descriptive research through a single variable, field, and cross-sectional design. As a population, there were students of pre-professional practice of initial education who were 85 and who were also the sample. The survey was applied as a data collection technique and a questionnaire which was submitted before being applied to validation by experts. The conclusion of the study is that the level of knowledge about formative feedback that prevails in the students is the regular level with 80.0% (68 students), good in 11.8% (10 students) and poor in 8.2. % (7 students).en_US
dc.description.abstractSe presenta brevemente aspectos preponderantes de la investigación el cual se propuso determinar el nivel de conocimiento en retroalimentación formativa de los estudiantes de práctica pre profesional de educación inicial en la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades de la Universidad Nacional de la Amazonia Peruana, Iquitos, 2021, por tal motivo se determinó utilizar el tipo de investigación descriptiva mediante un diseño única variable, de campo, y de corte transversal. Como población se tuvo a alumnos de práctica pre profesional de educación inicial que fueron 85 y que también fueron la muestra. Se aplicó la encuesta como técnica de obtención de datos y un cuestionario el cual fue sometido antes de aplicarse a validación por expertos. La conclusión del estudio es que el nivel de conocimiento sobre retroalimentación formativa que prevalece en los estudiantes es el nivel regular con 80,0% (68 estudiantes), bueno en el 11,8% (10 estudiantes) y deficiente en el 8,2% (7 estudiantes).es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectRetroalimentación formativaes_PE
dc.subjectProceso de aprendizajees_PE
dc.subjectEstudiante universitarioes_PE
dc.titleConocimiento en retroalimentación formativa de los estudiantes de práctica pre profesional de educación inicial en la facultad de ciencias de la educación y humanidades Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, Iquitos 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni05373512
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorSanchez Bardales, Doris
renati.jurorCuipal Torres, Julio Segundo
renati.jurorLopez Alvarado, Linda Priscilla
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess