Las canciones infantiles y las habilidades comunicativas en la enseñanza semipresencial en niños de cinco años de la Institución Educativa Inicial N° 752 Ramón Castilla, Caballococha 2022
Abstract
This has been advanced with the intention of arguing the level of relationship between children's songs and communication skills in teaching blended study in five-year-old children of the Initial Educational Institution No. 752 District of Ramón Castilla- Caballo Cocha 2022, El The study was relevant and had a non-experimental design. The populace comprised of 5-year-old young men and young ladies from essential training organizations. Observation as a technique and the observation guide as a tool for obtaining pre-validated data through expert judgments. It was concluded that there is a significant connection between nursery rhymes and blended written communication for 5-year-old children from the primary school of District 752 Ramón Castilla-Cabalo Cocha, 2022. In this reason, it is validated with the Pearson connection coefficient ( r) with a value of 0.005, which is high and direct. Se ha avanzado este estudio con la intención de argumentar el nivel de relación de rimas infantiles y habilidades relacionales en el aprendizaje mixto en hijos de cinco años de la Fundación Educativa Inicial N° 752 Distrito de Ramón Castilla- Caballo Cocha 2022, El estudio fue de carácter relevante y tuvo un diseño no experimental. La población estuvo conformada por niños y niñas de 5 años de edad de instituciones de educación primaria. La observación como técnica y la guía de observación como herramienta para la obtención de datos prevalidados mediante juicios de expertos. Se concluyó que existe una correlación significativa entre las rimas infantiles y la comunicación escrita en semipresencial para niños de 5 años de la escuela primaria del Distrito 752 Ramón Castilla-Cabalo Cocha, 2022. En esa razón está validad con el coeficiente de correlación de Pearson (r) con un valor de 0.005, que es alta y directa.
Collections
- Tesis [225]