Show simple item record

dc.contributor.advisorArévalo Vargas, Freddy Abel
dc.contributor.authorFlores Diaz, Veronica Valeria
dc.contributor.authorPaima Vela, Julia Gabriela
dc.date.accessioned2023-01-26T17:17:31Z
dc.date.available2023-01-26T17:17:31Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8765
dc.description.abstractThe objective of this research was: To determine the degree of relationship between the expository technique and the achievement of competences in the CC. SS Area. of students of the 2nd of Secondary, I.E "Manuel Clavero Muga of the city of Iquitos during the year 2021. The research was descriptive correlational. The general design of the research was the non-experimental one and the specific design was the correlational transectional one. The population under study consisted of 131 students and the sample consisted of 56 students. The selection of the sample was intentional non-random extracted from the sample design for populations less than 1,500 based on the Statistical Equation for Population Proportions. The most important results are: X2c = 12.79 > X2t = 5.191, gl = 2, p < 0.05, concluding that the Expository Technique is related to the Achievement of Competencies in the Area of Social Sciences.en_US
dc.description.abstractEl objetivo de esta investigación fue: Determinar el grado de relación entre la técnica expositiva y el logro de competencias del Área de CC.SS. de estudiantes del 2do de Secundaria, I.E “Manuel Clavero Muga de la ciudad de Iquitos durante el año 2021. La investigación fue de tipo descriptivo correlacional. El diseño general de la investigación fue el no experimental y el diseño específico fue el transeccional correlacional. La población, objeto de estudio estuvo constituido por 131 estudiantes y la muestra estuvo conformada por 56 Estudiantes. La selección de la muestra fue no aleatoria intencionada extraída a partir del diseño muestral para poblaciones menor a 1,500 sobre la base de la Ecuación Estadística para Proporciones poblacionales. Los resultados más importantes son: X2c = 12.79 > X2t = 5.191, gl = 2, p < 0.05, concluyendo que la Técnica Expositiva relaciona con el Logro de Competencias en el Área de Ciencias Sociales.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMétodos de aprendizajees_PE
dc.subjectAprendizaje verbales_PE
dc.subjectEnseñanza centrada en el rendimientoes_PE
dc.subjectHabilidades_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.titleTécnicas expositivas y logro de competencias en el área de ciencias sociales en estudiantes del segundo grado de educación secundaria de la Institución Educativa Teniente Manuel Clavero Muga, Iquitos 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con especialidad en Ciencias Socialeses_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con especialidad en Ciencias Socialeses_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni48510722
renati.author.dni45311840
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6355-6223
renati.advisor.dni05366874
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121266es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorVasquez Mesia, Martha Isabel
renati.jurorBabilonia Reategui, Celia Maria
renati.jurorSoplin Soplin, Carlos Alberto
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess