Conocimiento empresarial y factores que limitan el crecimiento de empresas participantes en la feria Shine - Iquitos año 2022
Abstract
In the world, the growth of ventures is increasingly noticeable, they help boost the economy in different countries around it, however, their prevalence in the market is minimal and worrying, so in recent years ventures have been presented that they cannot develop or fail after a time in the market, the lack of human capital, the lack of cultural identity, and the lack of knowledge about business regulations, the study raised as a general objective in the identification of business knowledge of the fair Shine and the factors that intervene for its growth of its own business, the type of study design is non-experimental of a descriptive type; the study population is made up of 20 participants of the fair, the technique used was the survey and the study instrument was the questionnaire with a reliability of 0.876 in the cronbach alpha with 32 elements, qualifying as very good, it was identified that 67 % of entrepreneurs on average present an acceptable level of knowledge in relation to planning, organization, financial tools, management and business regulations, in addition we identified four internal and external factors that have a high degree of importance in the study, it is relevant to indicate that the internal factor of human capital and suppliers present the greatest and least relevance and in the case of external factors are the economic and political factors. En el mundo es cada vez más notorio el crecimiento de emprendimientos, ellos ayudan a impulsar la economía en diferentes países alrededor de él, sin embargo, su prevalencia en el mercado es mínima y preocupante por lo que en los últimos años se vienen presentando emprendimientos que no pueden desarrollarse o fracasan luego de un tiempo en el mercado, la falta de capital humano, la falta de identidad cultural, y la falta de conocimiento sobre la normativa empresarial, el estudio planteó como objetivo general en la identificación del conocimiento empresarial de la feria Shine y los factores que intervienen para su crecimiento de su propio negocio, el tipo de diseño del estudio es no experimental de tipo descriptivo; la población de estudio está conformado por 20 participantes de la feria, la técnica utilizada fue la encuesta y el instrumento de estudio fue el cuestionario con una confiabilidad de 0.876 en el alfa de cronbach con 32 elementos, calificándose como muy buena, se identificó que 67% de empresarios en promedio presenta un nivel de conocimiento aceptable con relación a planificación, organización, herramientas financieras, gestión y normativa empresarial, además identificamos cuatro factores internos y externos mismos que tienen un alto grado de importancia en el estudio, es relevante indicar que el factor interno de capital humano y proveedores presentar la mayor y menor relevancia y en caso de los factores externos son el factor economía y política.
Collections
- Tesis [299]