Show simple item record

dc.contributor.advisorGuevara Torres, Fernando
dc.contributor.authorShunta Santiak, Orfelinda
dc.date.accessioned2023-02-08T14:33:29Z
dc.date.available2023-02-08T14:33:29Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8800
dc.description.abstractThe objective of the research is to explain the relationship between emotional intelligence and metacognitive abilities in the students of the National University of the Peruvian Amazon who belong to the Student Organization of the Indigenous Peoples of the Peruvian Amazon. The type of research is descriptive correlational. With non-experimental cross-sectional design. The Population were all the students of the Faculty of Education, belonging to the Student Organization of the Indigenous Peoples of the Amazon, being a number 70 students; the sample was the same number of students. Two instruments were used for data collection; an ICE BARON Emotional Inventory with 60 items and a 30-item Likert-type scale. Regarding the results of the investigation, it was determined that there is a significant relationship between the emotional intelligence variables and metacognitive skills; Regarding the dimensions of the variables in both, the students of the Faculty of Education, who belong to the Student Organization of the Indigenous Peoples of the Peruvian Amazon, are at the high level.en_US
dc.description.abstractEl objetivo de la investigación fue explicar la relación entre inteligencia emocional y habilidades metacognitivas en los estudiantes de la Universidad Nacional de la Amazonia Peruana que pertenecen a la Organización de Estudiantes de los Pueblos Indígenas de la Amazonia Peruana. El tipo de investigación es de carácter descriptiva correlacional. El diseño de investigación, es no experimental del tipo transversal. Población fueron todas las estudiantes de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades, pertenecientes a la Organización de Estudiantes de los Pueblos Indígenas de la Amazonia Peruana, fueron 80 estudiantes; la muestra fue el mismo número de estudiantes. Para el recojo de datos se utilizó dos instrumentos; un inventario Emocional BARON ICE con 60 ítems y una escala tipo Likert de 30 ítems. En cuanto a los resultados de la investigación, se determinó que existe relación significativa entre las variables inteligencia emocional con habilidades metacognitivas; en cuanto a las dimensiones de las variables en ambas los estudiantes de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades, que pertenecen a la Organización de Estudiantes de los Pueblos Indígenas de la Amazonía Peruana, se encuentran en el nivel alto.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectInteligencia emocionales_PE
dc.subjectHabilidades_PE
dc.subjectEstudiante universitarioes_PE
dc.subjectPueblos indígenases_PE
dc.titleInteligencia emocional y habilidades metacognitivas en estudiantes de la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana que pertenecen a la organización de estudiantes de los pueblos indígenas de la amazonía peruana, Iquitos 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni76690123
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0466-7315
renati.advisor.dni05204041
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorVasquez Pinedo, Gladys Marlene
renati.jurorRios Mendoza, Silvia Raquel
renati.jurorGaslac Galoc, Rodolfo
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess