Show simple item record

dc.contributor.advisorPizango Paima, Rusel Americo
dc.contributor.authorLuis Huacho, Sabino
dc.date.accessioned2023-02-10T16:07:54Z
dc.date.available2023-02-10T16:07:54Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8807
dc.description.abstractThe objective of this research is to see the role of parents in the school, since due to the health emergency due to Covid 19, the ministry has implemented the strategies I learn at home and at the regional level to the sound of the maguares you loved strategies have As a purpose to guarantee the beginning and continuity of educational assistance, in said strategy, parents carry out the accompaniment where parents actively participate in distance classes, providing them with the necessary conditions so that students can develop and build their learning. participation of parents and distance education in the area of social sciences in students of the first grade of secondary school of the Educational Institution "Pastor Valencia Peña" No. 64479 Cushillo Cocha, will allow strengthening the affective ties between parents and children by At the same time, it guides parents on learning strategies so that they can accompany their children. in this time of social isolation.en_US
dc.description.abstractEl objetivo de esta investigación de ver el rol de los padres de familias en la escuela, ya que debido a la emergencia sanitaria a causa del Covid 19, el ministerio ha implementado la estrategias aprendo en casa y a nivel regional al son del maguares amabas estrategias tiene como finalidad para avalar el inicio y la continuidad del asistencia educativa, en dicha estrategia los padres de familia realizan el acompañamiento donde los padres participan activamente en las clases a distancia, brindándoles las condiciones necesario para que los estudiantes consigan desarrollar y construir su aprendizajes, La participación de los padres de familia y la educación a distancia en el área de ciencias sociales en estudiantes del primer grado de secundaria de la Institución Educativa “Pastor Valencia Peña” N°64479 Cushillo Cocha, va permitir fortalecer los lazos afectivos entre padres e hijos al mismo tiempo que orienta a los padres sobre estrategias de aprendizaje para que ellos acompañan a su hijos en esta época de aislamiento sociales_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectParticipación de los padreses_PE
dc.subjectAprendizaje en lineaes_PE
dc.subjectMétodo de aprendizajees_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.titleParticipación de los padres de familia y la educación a distancia en el área de ciencias sociales en estudiantes del primer grado de secundaria de la I.E.S. Pastor Valencia Peña N° 66479 Cushillo Cocha 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con especialidad en Ciencias Socialeses_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con especialidad en Ciencias Socialeses_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni04327112
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4896-7790
renati.advisor.dni05282777
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121266es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorArevalo Vargas, Freddy Abel
renati.jurorDiaz Vasquez, Selva Libertad
renati.jurorParedes Isuiza, Heydi Mariel
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess