El mercado chino como oportunidad de negocio y el crecimiento empresarial en la ciudad de Iquitos 2022
Abstract
The objective of this study was to determine the relationship between the Chinese market as a business opportunity and business growth in the City of Iquitos 2022, since it was an applied research, descriptive - correlational level, experimental design, which was taken as a population and shows 50 entrepreneurs, the survey and questionnaire were used as a technique as an instrument to collect information, concluding that the Chinese market as a business opportunity is rated as regular (24%) since they report that taking advantage of the opportunity to import Chinese products today will sometimes bring you profits in the future, moreover, never hire staff with experience in importing and selling Chinese products; on the other hand, business growth is considered medium (26%) because business competitiveness sometimes generates the drive to achieve business success; Likewise, it reports that they sometimes make periodic estimates of the working capital that the company must have. Finally, a considerable positive relationship has been determined between the Chinese market as a business opportunity and business growth in the city of Iquitos 2022, corroborated by a Pearson correlation coefficient (0.766) with significance at the 0.000 level. El presente estudio tuvo como objetivo determinar la relación entre el mercado chino como oportunidad de negocio y el crecimiento empresarial en la Ciudad de Iquitos 2022, pues fue una investigación de tipo aplicada, nivel descriptivo – correlacional, diseño experimental, la cual se tomó como población y muestra a 50 empresarios, se empleó como técnica a la encuesta y al cuestionario como instrumento para recaudar la información, concluyendo que, el mercado chino como oportunidad de negocio es calificada como regular (24%) ya que informan que aprovechar la oportunidad de importar productos chinos en la actualidad a veces le generará beneficios en el futuro, además, que nunca contrata a personal con experiencia en la importación y venta de productos chinos; por otra parte, el crecimiento empresarial es considerado como media (26%) debido que la competitividad empresarial a veces genera el impulso para lograr el éxito empresarial; asimismo, informa que a veces realizan estimaciones periódicas del capital de trabajo con el que debe contar la empresa. Por último, se ha determinado una relación positiva considerable entre el mercado chino como oportunidad de negocio y el crecimiento empresarial en la ciudad de Iquitos 2022, corroborada por un coeficiente de correlación de Pearson (0,766) con una significancia al nivel de 0,000.
Collections
- Tesis [162]