Show simple item record

dc.contributor.advisorGuzmán Cornejo, Edgar
dc.contributor.authorAricari Durand, Luis Fernando
dc.date.accessioned2023-02-20T15:35:03Z
dc.date.available2023-02-20T15:35:03Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8821
dc.description.abstractThe present study aims to explain the influence of professional identity in English teachers’ performance at public schools of San Juan Bautista district 2021. The research type was explanatory with field study, transactional contemporary, and univariate designs. The study population was made up by 22 teachers. Results show that, in the first variable, the mean score in professional identity was 63.7 out of 100 that represents English teachers with a high or positive level of identity, as well as in its dimensions: external or social (63.07, high or positive level), internal or individual (64.32, high or positive). Results in the teaching performance variable show that the mean score was 89.03 out of 100, which represents a very efficient teaching performance. The correlation rate between both variables was r =,423. In conclusion, results of the non-parametric Spearman Rho test show that there is no correlation between professional identity and teaching performance, as p-value = 0.180> ? = 0.05; therefore, professional identity does not influence teacher performance, rejecting the study hypothesis.en_US
dc.description.abstractEl presente estudio tiene como objetivo explicar la influencia de la identidad profesional en el desempeño de docentes de inglés en instituciones educativas públicas del distrito de San Juan Bautista 2021. La investigación fue de tipo explicativa con diseños de campo, transeccional contemporáneo y multivariable. La población de estudio estuvo conformada por 22 docentes en el año 2021. Los resultados muestran que, en la primera variable, la media en identidad profesional fue de 63,7 en una escala transformada a 100, que representa a los docentes de inglés con un alto o positivo nivel de identidad, así como en sus dimensiones: externa o social (63,07, nivel alto o positivo), interna o individual (64,32, alto o positivo). Los resultados en la variable desempeño docente muestran que la media fue de 89,03 en una escala transformada a 100, lo cual representa un muy eficiente desempeño docente. El índice de correlación entre ambas variables fue de r =,423. En conclusión, los resultados de la prueba no paramétrica Rho de Spearman muestran que no existe correlación entre la identidad profesional y el desempeño docente, porque el p-valor = 0,180 > ?=0,05, y por tanto no existe influencia de la identidad profesional en el desempeño docente, rechazándose la hipótesis de estudio.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectCompromiso laborales_PE
dc.subjectCompetencias del docentees_PE
dc.subjectHabilidad pedagógicaes_PE
dc.subjectEficacia del docentees_PE
dc.subjectEvaluacion del docentees_PE
dc.subjectEnseñanza públicaes_PE
dc.titleIdentidad profesional en el desempeño de docentes de inglés en instituciones educativas públicas del distrito de San Juan Bautista 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con especialidad en Idiomas Extranjeros con mención en Inglés-Francéses_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con especialidad en Idiomas Extranjeros con mención en Inglés-Francéses_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni72384527
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4978-0111
renati.advisor.dni05348118
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121996es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorSilva Yong, Maria Esther
renati.jurorJarama Bardales, Rossana Angelica
renati.jurorIsuiza Mozombite, Olga
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess