Show simple item record

dc.contributor.advisorGuzmán Cornejo, Edgar
dc.contributor.advisorJara Ibarra, Juan de Dios
dc.contributor.authorGonzales Pezo, Susybel Mercedes
dc.date.accessioned2023-02-21T18:01:22Z
dc.date.available2023-02-21T18:01:22Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8832
dc.description.abstractThe main objective of this study was to explain the influence of teacher mediation factors in fifth year students’ oral communication skills at Iquitos district secondary schools in 2020. The research type was explicative with field study, transectional contemporary and multivariate designs. The population consisted of 2,546 students with a random stratified sample of 116 with proportional affixation. The data gathering tools were a valid and reliable listening test, speaking performance test, rubrics and questionnaire. The results of the study show that the teacher’s mediation factors mean score was 35,92 and the mean score of oral communication was 5,71, while the Rho in the variables was ,051 evidencing a very low correlation. As no correlation existed, the binary logistic regression analysis was not carried out. Consequently, there is no influence of teacher mediation in the study population students’ oral communication in English.en_US
dc.description.abstractEste estudio tuvo por objetivo principal explicar la influencia de los factores de la mediación docente en la comunicación oral en inglés en estudiantes de quinto grado de secundaria en las instituciones educativas del distrito de Iquitos 2020. El estudio fue de tipo explicativo con diseño de campo, transeccional contemporáneo y multivariado. La población estuvo conformada por 2,546 estudiantes con una muestra estratificada con afijación proporcional de 116. Los instrumentos de recolección de datos fueron una prueba de comprensión oral, rúbricas y cuestionario de mediación docente válidas y confiables. Los resultados del estudio muestran que la media de los factores de la mediación docente fue de 35,92 en puntaje transformado a 100 y la media en comunicación oral fue de 5,71 en escala vigesimal, mientras que el Rho de las variables fue ,051 evidenciando una correlación muy baja. Al no existir correlación, no se realizó la regresión logística binaria; por tanto, no existe influencia de la mediación docente en la comunicación oral en inglés en la población de estudio.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEnseñanza de idiomases_PE
dc.subjectExpresión orales_PE
dc.subjectIngléses_PE
dc.subjectMétodo de enseñanzaes_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.titleFactores de mediación docente en la comunicación oral en inglés en estudiantes del quinto grado de secundaria en instituciones educativas del distrito de Iquitos 2020es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con especialidad en Idiomas Extranjeros con mención en Inglés-Alemánes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con especialidad en Idiomas Extranjeros con mención en Inglés-Alemánes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#6.02.01es_PE
renati.author.dni45320600
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4978-0111
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3151-8569
renati.advisor.dni05348118
renati.advisor.dni05397655
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121996es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorAcuña Reyna, Oscar Ernesto
renati.jurorVargas Flores, Blanca Azucena
renati.jurorLazo Ramirez, Lila
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess