Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorCampoverde Soria, Erika Karen
dc.date.accessioned2023-02-22T17:32:27Z
dc.date.available2023-02-22T17:32:27Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8837
dc.description.abstractThe following question was formulated in this research as a general problem: What is the relationship between the digital divide and teaching styles in teachers of the initial level Public Institutions in Caballo Cocha Ramón Castilla Province 2022? and as a general objective: Relate the digital gap and teaching styles in teachers of the initial level Public Institutions in Caballo Cocha Province of Ramón Castilla 2022. As a methodology, the type of relational research was applied, through a bivariate, field and cross-sectional design. 44 initial level teachers were the population and sample, duly validated questionnaires were applied to them through the survey technique. The research concludes that there is a statistically significant relationship between the digital gap variable and the open and functional teaching styles in teachers (rs=0.326*; Sig. <0.05; rs=0.331*; Sig. <0.05), but there is no relationship statistically significant with the structured and socio-functional teaching styles (rs=0.063°; Sig. > 0.05; rs=0.245°; Sig. > 0.05).en_US
dc.description.abstractSe formuló la siguiente interrogante en esta investigación como problema principal: ¿Cuál es la relación entre la brecha digital y los estilos de enseñanza en docentes de las Instituciones Públicas de nivel inicial en Caballo Cocha Provincia de Ramón Castilla 2022?, y como objetivo general: Relacionar la brecha digital y estilos de enseñanza en docentes de las Instituciones Públicas de nivel inicial en Caballo Cocha Provincia de Ramón Castilla 2022. Como metodologia se aplicó el tipo de investigación relacional, con diseño bivariado, transversal y de campo. 44 docentes de nivel inicial fueron la población y muestra, a ellos se les aplicó cuestionarios debidamente validados mediante la técnica de encuesta. La investigación concluye que existe relación estadísticamente significativa entre la variable brecha digital y estilos de enseñanza abierto y funcional en los docentes (rs=0.326*; Sig. < 0.05; rs=0.331*; Sig. < 0.05), mas no existe relación estadística significativa con los estilos de enseñanza estructurado y socio funcional (rs=0.063°; Sig. > 0.05; rs=0.245°; Sig. > 0.05).es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectBrecha digitales_PE
dc.subjectMétodo de enseñanzaes_PE
dc.subjectInformática educativaes_PE
dc.subjectDocente de preescolares_PE
dc.titleBrecha digital y estilos de enseñanza en docentes de las instituciones públicas de nivel inicial en Caballo Cocha provincia de Ramón Castilla 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni44277326
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorSanchez Bardales, Doris
renati.jurorOyarse Sangama, Lady Diane
renati.jurorFababa Rodriguez, Maya
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess