Show simple item record

dc.contributor.advisorOrbe Bardales, Hugo
dc.contributor.authorRamirez Saavedra, David Alexander
dc.date.accessioned2023-02-23T17:33:05Z
dc.date.available2023-02-23T17:33:05Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8849
dc.description.abstractRelations in every workplace is important because having good relationships between collaborators allows achieving institutional objectives without much difficulty. The objective of this research is to determine the determining factors in interpersonal relationships in the collaborators of the company Peru Investments and Services E.I.R. L Iquitos November 2021; the work is of a descriptive level with a quantitative approach of non-experimental and cross-sectional design, the sample was made up of 32 collaborators. The results show that interpersonal relationships in the communication, communication, attitudes and treatment dimensions have a higher frequency in always and almost always with 93.9% and the lowest frequency with 1.5% is in almost never. In addition, they are at a high level of interpersonal relationships in their three dimensions.en_US
dc.description.abstractLas Relaciones Interpersonales en todo centro laboral son importante porque tener buenas relaciones entre colaboradores permite conseguir los objetivos institucionales sin mayor dificultad. La presente investigación tiene como objetivo determinar los factores determinantes en las relaciones interpersonales en los colaboradores de la empresa Perú Inversiones y Servicios E.I.R. L Iquitos noviembre 2021; el trabajo es de nivel descriptivo con enfoque cuantitativo de diseño no experimental y de corte transversal, la muestra estuvo conformada por 32 colaboradores. Los resultados demuestran que las relaciones interpersonales en las dimensiones comunicación, comunicación, actitudes y trato tienen mayor frecuencia en siempre y casi siempre con 93.9% y la menor frecuencia con 1.5% está en casi nunca. Además, se encuentran en un nivel alto de las relaciones interpersonales en sus tres dimensiones.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectRelaciones interpersonaleses_PE
dc.subjectSatisfacción en el trabajoes_PE
dc.subjectRelaciones laboraleses_PE
dc.subjectEficiencia organizacionales_PE
dc.titleRelaciones interpersonales en el trabajo en la empresa Perú Inversiones y Servicios E.I.R.L. en la ciudad de Iquitos, periodo 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineAdministraciónes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias Económicas y de Negocioses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Administraciónes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.03es_PE
renati.author.dni47994735
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-7417-4706
renati.advisor.dni05273215
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline413016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorAlvarado Arbildo, Gilbert Roland
renati.jurorTuesta Chuquipiondo, Carlos Leandro
renati.jurorAguilar Ramirez, Dionicio
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess