Show simple item record

dc.contributor.advisorGuevara Torres, Fernando
dc.contributor.authorMeder Saboya, Katherin Margarita
dc.date.accessioned2023-03-02T19:03:09Z
dc.date.available2023-03-02T19:03:09Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8871
dc.description.abstractThe general objective of the study was to analyze the relationship between Emotional Intelligence and Job satisfaction in the teachers of the Initial Educational Institution Los Arbolitos in the city of Iquitos; the type of non-experimental research with cross-sectional correlational design, with a population of 25 teachers and a sample for the study of 25 teachers, the Likert-type scale instrument was used for data collection. In conclusion, according to Kendall's Tau-b correlation = 0.614; p = 0.046 show a strong positive association between emotional intelligence and the satisfaction of the teachers of the initial education teachers of the Los Arbolitos educational institution. The level of emotional intelligence of the teachers of the initial educational institution Los Arbolitos; it presents an average of 92.0% and 8.0% in the low level and in the level of job satisfaction of teachers it is satisfactory with 76.0%; and 16.0% at the very Satisfied level and 6.5% at the low level.en_US
dc.description.abstractEl objetivo general del estudio fue analizar la relación entre la Inteligencia Emocional y la satisfacción Laboral en las docentes de la Institución educativa inicial los Arbolitos de la ciudad de Iquitos; el tipo de investigación no experimental con diseño correlacional del corte trasversal, con una población de 25 docentes y una muestra para el estudio de 25 docentes, para el recojo de datos se utilizó el instrumento, escala tipo Likert. Como conclusión, según la correlación de Tau-b de Kendall = 0,614; p = 0,046 muestran asociación positiva fuerte entre la inteligencia emocional con la satisfacción de las docentes de educación inicial de la institución educativa los Arbolitos. El Nivel de inteligencia emocional las docentes de la institución educativa inicial los Arbolitos; presenta un promedio al 92.0% y el 8.0% en el nivel bajo y en el nivel de satisfacción laboral de docentes es satisfactorio con un 76.0%; y 16.0% en el nivel muy Satisfecho y 6.5% en el nivel bajo.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectInteligencia emocionales_PE
dc.subjectSatisfacción en el trabajoes_PE
dc.subjectDocente de preescolares_PE
dc.titleInteligencia emocional y satisfacción laboral en docentes de educación inicial Los Arbolitos, Iquitos 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni70481538
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0466-7315
renati.advisor.dni05204041
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorSanchez Bardales, Doris
renati.jurorCuipal Torres, Julio Segundo
renati.jurorFababa Rodriguez, Maya
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess