dc.contributor.advisor | Chávez Vásquez, Rafael | |
dc.contributor.author | Uribe Flores, Jory Prisscilla | |
dc.date.accessioned | 2023-03-06T18:14:59Z | |
dc.date.available | 2023-03-06T18:14:59Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12737/8888 | |
dc.description.abstract | The work was developed in Saint John the Baptist district, in the National School 60024, with the objective of determining the efficiency of the audiovisual materials to improve the environmental conscience in the students, the population conforms it the students of the 1ero of secondary in total 90 both sexes, the sample was 30 students from the section TO day shift, for the analysis of the data you hiso use of the SPSS, and the calculation leaf Excel. Being reached the conclusion: The means visual audio are tools that you/they help to improve the learning. The efficiency in the aspect Cognitivo and Affective it is like the is indicated (83.3%) he/she responded it doesn't exist subject that talks about this topic, the (100%) he/she wants to participate in environmental topics, the (100%) he/she wants to work more in these topics, the (100%) they wanted that in the subjects audiovisual means are used, to the (100%) they would like to have contact with the nature, the (100%) he/she says that to throw the waste to the floor is not well, to the (90%) he worries about the destruction of the atmosphere and to the (100%) they would like to receive more information through audiovisual means. In the dimensions Conativa and it Activates the (60%) he/she says that to work in team makes it feel well, to the (70%) he would like to be part of a club environmentalist, to the (73.3%) he likes documental that speak on the nature and to the (86.7%) he likes to talk about the nature, the (73.3%) they feel responsible for the environmental deterioration, the (63.3%) he/she says that their educational center should play more environmental topics, the (46.7%) recyclable material reutilizing, the (100%) it uses the water and the responsibly (100%) it deposits its residuals in appropriate places of storing. | en_US |
dc.description.abstract | El trabajo se desarrolló en el distrito de San Juan Bautista, en el Colegio Nacional 60024, con el objetivo de determinar la eficiencia de los materiales audiovisuales para mejorar la conciencia ambiental en los estudiantes, la población lo conformo los alumnos del 1ero de secundaria en total 90 ambos sexos, la muestra fueron 30 alumnos de la sección “A” turno diurno, para el análisis de los datos se hiso uso del SPSS, y la hoja de cálculo Excel. Llegándose a la conclusión: Los medios audio visuales son herramientas que ayudan a mejorar el aprendizaje. La eficiencia en el aspecto Cognitivo y Afectiva es como se indica el (83.3%) respondió no existe asignatura que hable sobre este tema, el (100%) desea participar en temas ambientales, el (100%) desea trabajar más en estos temas, el (100%) quisieran que en las asignaturas se utilicen medios audiovisuales, al (100%) les gustaría tener contacto con la naturaleza, el (100%) opina que no está bien tirar los desperdicios al suelo, al (90%) le preocupa la destrucción del ambiente y al (100%) les gustaría recibir más información a través de medios audiovisuales. En las dimensiones Conativa y Activa el (60%) dice que trabajar en equipo lo hace sentir bien, al (70%) le gustaría formar parte de un club ambientalista, al (73.3%) le gusta documentales que hablen sobre la naturaleza y al (86.7%) le gusta hablar sobre la naturaleza, el (73.3%) se sienten responsables del deterioro ambiental, el (63.3%) opina que su centro educativo debería tocar más temas ambientales, el (46.7%) reutilizan materiales reciclables, el (100%) utiliza responsablemente el agua y el (100%) deposita sus residuos en lugares adecuados de acopio. | es_PE |
dc.format | application/pdf | es_PE |
dc.language.iso | spa | es_PE |
dc.publisher | Universidad Nacional de la Amazonía Peruana | es_PE |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.subject | Material didáctico | es_PE |
dc.subject | Medios audiovisuales | es_PE |
dc.subject | Sensibilización ambiental | es_PE |
dc.subject | Estudiante de secundaria | es_PE |
dc.title | Efecto de medios audiovisuales en mejora de la conciencia ambiental en alumnos de 1ero de secundaria colegio 60024 Iquitos 2022 | es_PE |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es_PE |
thesis.degree.discipline | Ingeniería en Gestión Ambiental | es_PE |
thesis.degree.grantor | Universidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Agronomía | es_PE |
thesis.degree.name | Ingeniero(a) en Gestión Ambiental | es_PE |
dc.subject.ocde | https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.07.01 | es_PE |
renati.author.dni | 43759113 | |
renati.advisor.orcid | https://orcid.org/0000-0002-6517-1826 | |
renati.advisor.dni | 05273584 | |
renati.type | https://purl.org/pe-repo/renati/type#tesis | es_PE |
renati.discipline | 521236 | es_PE |
renati.level | https://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesional | es_PE |
renati.juror | Flores Malaverry, Jorge Agustin | |
renati.juror | Yalta Vega, Ronald | |
renati.juror | Avila Fucos, Manuel Calixto | |
dc.publisher.country | PE | es_PE |