La gestión de tesorería y toma de decisiones en la Gerencia Sub Regional de Ucayali Contamana año 2022
Abstract
The general objective of the research was to determine the relationship between treasury management and decision making in the Sub Regional Management of Ucayali Contamana year 2022, where an applied type study, correlational level and non-experimental design was chosen, which was formed by 122 workers, with a sample of 93 workers, the same ones who were surveyed using the survey technique, using a questionnaire of questions. Therefore, it has been concluded that treasury management is qualified as regular (23%) because it almost never has a procedures manual that regulates the financial execution of income, but sometimes the checks are drawn in the name of the person in charge. of fund administration, as well as sometimes there is a directive for the administration of the fund for cash payments. On the other hand, decision making is qualified as regular (27%) because the lack of integrity is sometimes the main problem in the institution, just as the manager sometimes needs the financial statements to make decisions, however, almost never. seeks specialized advice for the optimal development of a final decision. Finally, it has been determined that there is a significant relationship between treasury management and decision making, which was contrasted by a coefficient of 0.817, which is at a considerable positive level with a (bilateral) significance of 0.000. La investigación tuvo como objetivo general determinar la relación entre la gestión de tesorería y toma de decisiones en la Gerencia Sub Regional de Ucayali Contamana año 2022, donde se optó por un estudio de tipo aplicada, nivel correlacional y diseño no experimenta, el cual fue conformado por 122 trabajadores, con una muestra de 93 trabajadores, los mismos que fueron encuestados mediante la técnica de la encuesta, utilizando un cuestionario de interrogantes. Por lo tanto, se ha concluido que, la gestión de tesorería es calificado como regular (23%) debido a que casi nunca cuenta con manual de procedimientos que regulan la ejecución financiera de ingresos, pero a veces los cheques se giran a nombre del responsable de la administración de fondos, como también a veces existe una directiva para la administración del fondo para pagos en efectivo. Por otra parte, la toma de decisiones es calificado como regular (27%) pues la falta de integridad a veces es el problema principal en la institución, así como el gerente a veces necesita los estados financieros para tomar decisiones, sin embargo, casi nunca busca asesoría especializada para el óptimo desarrollo de una decisión final. Finalmente, se ha determinado que, existe una relación significativa entre la gestión de tesorería y la toma de decisiones, el mismo que fue contrastada por un coeficiente de 0,817 el cual se encuentra en un nivel positiva considerable con una significancia (bilateral) de 0,000.
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- Tesis [299]