Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorOliveira Ríos, Juan Orlando
dc.date.accessioned2023-03-14T16:41:38Z
dc.date.available2023-03-14T16:41:38Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8916
dc.description.abstractDesigning the SWOT analysis instrument for the strategic diagnosis of the Professional School of Secondary Education in students of the fifth level of the Faculty of Education Sciences and Humanities of the National University of the Peruvian Amazon located in Iquitos in the year 2021, has been the main objective to achieve with this research. The type of research was projective and the comprehensive level, with a bivariate, field design and its transversal temporality. The population and sample in the study were 71 fifth-level students of the Faculty. The data collection instruments have been validated by expert judgment on the research topic. The results show that the design level of the SWOT instrument in its dimensions: strategic axis of comprehensive training; of research and university social responsibility, is for 53.5% of the students subject to the study of good level and for 46.5% of average level, with which the hypothesis proposed for the investigation is also demonstrated.en_US
dc.description.abstractDiseñar el instrumento de análisis FODA para el diagnóstico estratégico de la Escuela Profesional de Educación Secundaria en estudiantes del quinto nivel de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades de la Universidad Nacional de la Amazonia Peruana ubicada en Iquitos en el año 2021, ha sido el objetivo principal por lograr con esta investigación. El tipo de investigación fue proyectivo y el nivel comprensivo, con un diseño bivariado, de campo y por su temporalidad transversal. Se tuvo como población y muestra en el estudio a 71 estudiantes de quinto nivel de la Facultad. Los instrumentos de recolección de datos han sido validados por juicio de expertos sobre el tema de investigación. Los resultados muestran que el nivel de diseño del instrumento FODA en sus dimensiones: eje estratégico de formación integral; de investigación y de responsabilidad social universitaria, es para un 53.5% de los estudiantes sujetos al estudio de nivel bueno y para un 46.5% de nivel promedio, con lo que queda además demostrada la hipótesis planteada para la investigación.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectDiseño de proyectoes_PE
dc.subjectDiagnóstico pedagógicoes_PE
dc.subjectEstudiantes universitarioses_PE
dc.titleDiseño de instrumento FODA para el diagnóstico estratégico de la escuela profesional de educación secundaria en estudiantes del quinto nivel de la facultad de ciencias de la educación y humanidades Iquitos 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_PE
thesis.degree.disciplineMaestría en Docencia e investigación universitariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Escuela de Postgradoes_PE
thesis.degree.nameMaestro(a) en Docencia e investigación universitariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni05401893
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline131517es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_PE
renati.jurorRamoz Ruíz, Roberto
renati.jurorDel Águila Ríos, Barry
renati.jurorIsuiza Mozombite, Olga
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess