Show simple item record

dc.contributor.advisorRíos Gil de Rojas, Josefa Alegría
dc.contributor.authorPezo Lopez, Gabriela
dc.contributor.authorSinti Hernandez, Slyvia Euridice
dc.date.accessioned2023-03-16T17:06:26Z
dc.date.available2023-03-16T17:06:26Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8919
dc.description.abstractThe main objective of this research was to verify the influence of the application of the Reading Plan on the development of communication skills in 5-year-old children of the I.E.I N ° 763 San Juan-2019. The study is of a quasi-experimental quantitative approach. The population consisted of 90 5-year-old children and the sample of 60 children from the Amarillo section; two groups were formed: one control and the other experimental with entry and exit test, each group had 30 students. To measure communication skills in 5-year-old children, the instrument called Observation sheet was used, taking into account the proposed performances. It was based on the following hypothesis: The application of the reading plan significantly influences the development of communication skills in 5-year-old children of the I.E.I. N ° 763 San Juan- Iquitos 2019. The results found show that the application of the reading plan significantly improved communication skills in the control group students.en_US
dc.description.abstractEsta investigación tuvo como objetivo principal comprobar la influencia de la aplicación del Plan Lector en el desarrollo de las habilidades comunicativas en los niños de 5 años de la I.E.I N° 763 San Juan Iquitos - 2019. El estudio tuvo un enfoque cuantitativo, tipo experimental y diseño cuasi experimental. La población fueron 90 infantes de 5 años y la muestra de 60 niños de la sección Amarillo; se conformó dos grupos: el primero de control y el segundo experimental con pruebas de entrada y salida, cada grupo tenía 30 alumnos. Para hacer la medición de las habilidades comunicativas en los discentes de 5 años se utilizó el instrumento denominado Ficha de observación, teniendo en cuenta los desempeños propuestos. Asimismo, se planteó la hipótesis: La aplicación del plan lector influye de manera significativa en el desarrollo de habilidades comunicativas en los infantes de 5 años de la I.E.I. N°763 San Juan- Iquitos 2019. Los resultados encontrados han demostrado que la aplicación del plan lector mejoró de forma significativa las habilidades comunicativas en los discentes del grupo control.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectPlan de clasees_PE
dc.subjectMaterial de lecturaes_PE
dc.subjectCapacidades_PE
dc.subjectNiño en edad preescolares_PE
dc.titleInfluencia de la aplicación del plan lector en el desarrollo de las habilidades comunicativas en los niños de 5 años de la Institución Educativa Inicial N° 763 San Juan, Iquitos 2019es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni44849415
renati.author.dni72420290
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8943-454X
renati.advisor.dni05279031
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorAcuña Reyna, Oscar Ernesto
renati.jurorSanchez Bardales, Doris
renati.jurorCuipal Torres, Julio Segundo
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess