Show simple item record

dc.contributor.advisorReátegui Noriega, Edgar
dc.contributor.authorReaño Elaluf, Norma Andrea
dc.date.accessioned2023-03-21T17:20:28Z
dc.date.available2023-03-21T17:20:28Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8926
dc.description.abstractThe research had the following general objective: Determine the relationship between emotional intelligence and learning achievements in secondary school students of the Regina Leonor Cortez Alvarado educational institution, Loreto (Nauta) 2022). The research was non-experimental. The general design used was descriptive and correlational. The population was made up of 344 students from the Regina Leonor Cortez Alvarado Educational Institution, Loreto (Nauta) 2022). The sample that was applied was the census sample, that is, we worked with the total study population. The data collection instrument that was used was the questionnaire to know the development of emotional intelligence and the official transcripts to identify the learning achievements of the students of the Regina Leonor Cortez Alvarado Educational Institution, Loreto (Nauta) 2022). The most important results are: tc = 109.01 > tt = 3.14, df = 6; ? = 1%, when applying the contingency coefficient, r = 49% was obtained, which indicates that there is a relationship between the variables under study, with a degree of 49%. Therefore, the research hypothesis is accepted: "There is a significant relationship between emotional intelligence and learning achievements in secondary school students of the Regina Leonor Cortez Alvarado educational institution, Loreto (Nauta) 2022)".en_US
dc.description.abstractLa investigación se planteó el siguiente objetivo general: Determinar la relación entre la inteligencia emocional y los logros de aprendizaje en estudiantes de educación secundaria de la institución educativa Regina Leonor Cortez Alvarado, Loreto (Nauta) 2022). La investigación fue de tipo No experimental. El diseño general que se empleó fue el descriptivo y correlacional. La población lo conformaron 344 estudiantes de la Institución Educativa Regina Leonor Cortez Alvarado, Loreto (Nauta) 2022). La muestra que se aplicó fue la muestra censal, es decir se trabajó con el total de la población de estudio. El instrumento de recolección de datos que se utilizó fue el cuestionario para conocer el desarrollo de la inteligencia emocional y las actas oficiales de notas para identificar los logros de aprendizaje de los estudiantes de la Institución Educativa Regina Leonor Cortez Alvarado, Loreto (Nauta) 2022). Los resultados más importantes son: tc = 109,01 > tt = 3,14, gl = 6; ? = 1%, al aplicar el coeficiente de contingencia se obtuvo r =49% lo que indica que existe una relación entre las variables en estudio, con un grado de 49%. Por tanto, se acepta la hipótesis de investigación: “Existe una relación significativa entre la inteligencia emocional y los logros de aprendizaje en estudiantes de educación secundaria de la institución educativa Regina Leonor Cortez Alvarado, Loreto (Nauta) 2022)”.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectInteligencia emocionales_PE
dc.subjectAprendizajees_PE
dc.subjectÉxito académicoes_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.subjectEnseñanza públicaes_PE
dc.titleLa inteligencia emocional y logros de aprendizajes en estudiantes de secundaria de la Institución Educativa Regina Leonor Cortez Alvarado, Loreto Nauta 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con especialidad en Filosofía y Psicopedagogíaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con especialidad en Filosofía y Psicopedagogíaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni72720678
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-3583-6671
renati.advisor.dni05365930
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121426es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorPizango Paima, Rusel Americo
renati.jurorCalderon Huarmiyuri, Alana
renati.jurorDiaz Vasquez, Selva Libertad
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess