Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorFachin Alvarado, Jenifer Minerva
dc.date.accessioned2023-03-23T18:16:14Z
dc.date.available2023-03-23T18:16:14Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8940
dc.description.abstractThe general objective of the research was to relate psychomotricity and the development of the body schema in five-year-old children at the Public Initial Educational Institution No. 279 Inmaculada Concepción in the town of Flor de Punga in the province of Requena in 2020. For this purpose, the type of relational research was used as a methodology, adopting the non-experimental, field, bivariate and cross-sectional design. The population was made up of 40 children of Initial Education and the sample was census. The observation technique and two questionnaire guides were used to obtain the data. The instruments were the development of the body schema in five-year-old children at the Public Initial Educational Institution No. 279 Inmaculada Concepción. Which means that the higher the level of psychomotricity, the greater the body development in children.en_US
dc.description.abstractRelacionar la psicomotricidad y el desarrollo del esquema corporal en niños de cinco años en la Institución Educativa Inicial Pública N°279 Inmaculada Concepción de la localidad de Flor de Punga en la provincia de Requena en el año 2021, fue el objetivo general de la investigación. Para tal fin se utilizó como metodología el tipo de investigación relacional adoptando como diseño el no experimental, de campo, bivariado y transversal. La población estuvo conformada por 40 niños de Educación Inicial y la muestra fue censal. Se utilizó la técnica de observación y dos guías de cuestionarios para la obtención de los datos. Los instrumentos fueron validades antes de su aplicación por expertos. La conclusión de la investigación es que existe relación positiva moderada significativa entre la psicomotricidad y el desarrollo del esquema corporal en niños de cinco años en la Institución Educativa Inicial Pública N°279 Inmaculada Concepción. Lo que significa que a mayor nivel de psicomotricidad mayor desarrollo corporal en los niños.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectDesarrollo motores_PE
dc.subjectDesarrollo del niñoes_PE
dc.subjectEducación de la primera infanciaes_PE
dc.subjectEnseñanza públicaes_PE
dc.titlePsicomotricidad y desarrollo del esquema corporal en niños de cinco años en la Institución Educativa Inicial Pública N° 279 Inmaculada Concepción Flor de Punga Requena 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni73083743
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorVasquez Pinedo, Gladys Marlene
renati.jurorOyarse Sangama, Lady Diane
renati.jurorLazo Ramirez, Lila
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess