Calidad de servicio y fidelización de los clientes de Mezclas Restobar, Iquitos 2022
Date
2023Author
Asayag Peixoto, Andrea Magoth
Picon Amasifuen, Bruno Junior
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The objective of this research was to determine the relationship between the quality of service and the loyalty of the clients of Mescals Restobar, Iquitos 2022, the quantitative level was used, non-experimental design, the research was descriptive and correlational. The population is made up of 600 clients of the company Mescals Restobar de Iquitos, the survey was carried out on a total of 150 people, the result was obtained with respect to the clients that with a Pearson correlation value equal to 0.621** and sigma ( bilateral) equal to 0.000 which is less than 0.05. With a correlation value between dimension 1 of the quality of service variable and variable 2 equal to 0.575** and sigma (bilateral) equal to 0.000, there is a significant relationship between tangible resources and customer loyalty. With a correlation value between dimension 2 of the quality of service variable and variable two equal to 0.494** and sigma (bilateral) equal to 0.000, there is a significant relationship between responsiveness and customer loyalty. With a correlation value between dimension 3 of the quality of service variable and variable 2 equal to 0.508** and sigma (bilateral) equal to 0.000, there is a significant relationship between reliability and customer loyalty. With a correlation value between dimension 4 of the quality of service variable and variable 2 equal to 0.508** and sigma (bilateral) equal to 0.000, there is a significant relationship between empathy and customer loyalty. It is concluded that there is a significant relationship between the quality of service and the loyalty of the clients of Mescals Restobar, Iquitos 2022. Esta investigación tuvo como objetivo determinar la relación que existe entre la calidad de servicio y la fidelización de los clientes de Mezclas Restobar, Iquitos 2022, se empleó el nivel cuantitativo, diseño no experimental, la investigación fue de tipo descriptiva y correlacional. La población está conformada por 600 clientes de la empresa Mezclas Restobar de Iquitos, se realizó la encuesta a un total de 150 personas, se obtuvo como resultado respecto a los clientes que con un valor de correlación de Pearson igual a 0,621** y sigma (bilateral) igual a 0,000 el cual es menor a 0.05. Con un valor de correlación entre la dimensión 1 de la variable calidad de servicio y la variable 2 igual a 0,575** y sigma (bilateral) igual a 0,000 existe relación significativa entre los recursos tangibles y la fidelización de los clientes. Con un valor de correlación entre la dimensión 2 de la variable calidad de servicio y la variable 2 igual a 0,494** y sigma (bilateral) que es igual a 0,000 existe relación significativa entre la capacidad de respuesta y la fidelización de los clientes. Con un valor de correlación entre la dimensión 3 de la variable calidad de servicio y la variable 2 igual a 0,508** y sigma (bilateral) igual a 0,000 existe relación significativa entre la fiabilidad y la fidelización de los clientes. Con un valor de correlación entre la dimensión 4 de la variable calidad de servicio y la variable 2 igual a 0,508** y sigma (bilateral) igual a 0,000 existe relación significativa entre la empatía y la fidelización de los clientes. Se concluye que existe relación significativa entre la calidad de servicio y la fidelización de los clientes de Mezclas Restobar, Iquitos 2022.
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