Show simple item record

dc.contributor.advisorVásquez Pinedo, Gladys Marlene
dc.contributor.authorShuña Bonifaz, Valeria Polita
dc.date.accessioned2023-04-13T17:30:56Z
dc.date.available2023-04-13T17:30:56Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9003
dc.description.abstractThe objective of the research was to determine the relationship between the management of the google drive and significant learning in students of the Seminar on Educational Research III Initial Education of the Faculty of Educational Sciences and Humanities at the National University of the Peruvian Amazon in Iquitos in the 2020-2021 period. In the methodology, the type of relational research was adopted, through a field, cross-sectional, and bivariate design. The population was composed of 45 students of Initial Education and the sample was census, the same students. The survey was the data collection technique and questionnaires as instruments, which were validated through expert judgment. The conclusion of the research is that the values of the Chi-square test = 23.535 and p = 0.000 and Kendall's Tau-b coefficient = 0.550, show that the relationship is direct and strong between the variables, so there is a significant relationship between the management of google drive and significant learning in students of the Seminar on Educational Research III Initial Education of the Faculty of Educational Sciences and Humanities at the National University of the Peruvian Amazon, also confirming the hypothesis proposed for the investigation.en_US
dc.description.abstractLa investigación tuvo como objetivo determinar la relación entre el manejo del google drive y el aprendizaje significativo en estudiantes de Seminario en Investigación Educativa III Educación Inicial de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades en la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana en Iquitos en el periodo 2020-2021. En la metodologia se adoptó el tipo de investigación relacional, por medio de un diseño de campo, transversal, y bivariado. La población estuvo compuesta por 45 estudiantes de Educación Inicial y la muestra fue censal, los mismos estudiantes. La encuesta fue la técnica de recolección de datos y cuestionarios como instrumentos, los cuales fueron validados mediante juicio de expertos. La conclusión de la investigación es que los valores de la prueba Chi-cuadrado = 23,535 y p = 0,000 y el coeficiente Tau-b de Kendall=0,550, muestran que la relación es directa y fuerte entre las variables, por lo que existe relación significativa entre el manejo del google drive y el aprendizaje significativo en estudiantes de Seminario en Investigación Educativa III Educación Inicial de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades en la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, confirmando además la hipótesis planteada para la investigación.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectTecnología educativaes_PE
dc.subjectMétodo de enseñanzaes_PE
dc.subjectTecnología de la informaciónes_PE
dc.subjectAprendizaje significativoes_PE
dc.subjectEstudiantes universitarioses_PE
dc.titleManejo del google drive y aprendizaje significativo en estudiantes de seminario de investigación III educación inicial facultad de ciencias de la educación y humanidades Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, Iquitos 2020-2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni73568674
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8219-7761
renati.advisor.dni05279334
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorPizango Paima, Rusel Americo
renati.jurorRioz Mendoza, Silvia Raquel
renati.jurorOyarse Sangama, Lady Diane
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess