Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorPanduro Atias, Silvia Edith
dc.date.accessioned2023-04-17T16:26:16Z
dc.date.available2023-04-17T16:26:16Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9012
dc.description.abstractA summary of the research is presented, having as an important objective to relate child self-assessment and disruptive learning attitudes in children of the San Agustin de Iquitos Private School in 2022. For this purpose, the type of relational research was applied methodologically, and as study design, the field, bivariate and cross-sectional study was considered and to obtain the data, it was carried out using questionnaire guides previously validated by experts, and through the observation technique of 146 children from the educational institution who made up the population and sample. The main conclusion is that there is a statistically significant relationship between the child self-assessment variable and disruptive learning attitudes in children, since rho=0.558**; Sig. < 0.00, which allows demonstrating the research hypothesis.en_US
dc.description.abstractSe presenta un breve resumen de la investigación, habiéndose tenido como objetivo importante, el relacionar la autovaloración infantil y las actitudes disruptivas de aprendizaje en niños pertenecientes al Colegio Particular San Agustín, Iquitos, en el 2022. Con ese propósito metodológicamente se aplicó el tipo de investigación relacional, y como diseño del estudio se consideró el estudio de campo, bivariado y de corte transversal y para la obtención de los datos, se realizó mediante guías de cuestionarios previamente validados por expertos, y mediante la técnica de observación a 146 niños de la institución educativa quienes conformaron la población y muestra. La principal conclusión es que existe relación estadísticamente significativa entre la variable autovaloración infantil y las actitudes disruptivas de aprendizaje en los niños, al ser rho=0.558**; Sig. < 0.00, lo que permite demostrar la hipótesis de la investigación.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectComportamiento del alumnoes_PE
dc.subjectAutoevaluaciónes_PE
dc.subjectAdaptación del estudiantees_PE
dc.subjectNiño en edad preescolares_PE
dc.titleAutovaloración infantil y actitudes desruptivas de aprendizaje en niños del Colegio Particular San Agustín, Iquitos 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni71113241
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorMera Acho, Adela Cecilia
renati.jurorCuipal Torres, Julio Segundo
renati.jurorLopez Alvarado, Linda Priscilla
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess