Uso del internet y satisfacción con la plataforma moodle en estudiantes de educación inicial de la facultad de ciencias de la educación y humanidades Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, Iquitos 2021
Abstract
To relate the use of the internet and satisfaction with the Moodle platform in initial education students of the Faculty of Educational Sciences and Humanities at the National University of the Peruvian Amazon in Iquitos during 2021 was the main objective of this research and to achieve this, the relational type was used, with a non-experimental, cross-sectional, field, and bivariate design. The population was 203 initial education students, the sample was census, which is equivalent to saying 203 students. To obtain the data, the survey technique and two questionnaires were used as instruments, which were validated by expert judgment. As a conclusion of the study, since the chi-square test = 352.194, p = 0.000 indicates a relationship between the use of the Internet and satisfaction with the Moodle platform and since the Kendall Tau-b coefficient = 0.932, it shows that the relationship is strong and significant direct, also 67.0% of initial education students who make adequate use of the Internet, are satisfied to receive classes on the Moodle platform and 13.8% who make very adequate use of the Internet, are quite satisfied to receive classes on the Moodle platform. Relacionar el uso del internet y la satisfacción con la plataforma Moodle en estudiantes de educación inicial de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades en la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana en Iquitos durante el 2021 fue el objetivo principal de la presente investigación y para lograrlo se usó como tipo de investigación el relacional, con un diseño transversal, de campo, y bivariado. Se tuvo como población a 203 estudiantes de educación inicial, y la muestra fue censal, lo que equivale decir los 203. Se utilizó la técnica de la encuesta, dos cuestionarios como instrumentos con la finalidad de obtener los datos, los instrumentos fueron validados mediante juicio de expertos. Como conclusión del estudio se tiene que al ser la prueba chi-cuadrado=352,194, p=0,000 indica relación entre el uso del internet y la satisfacción con la plataforma Moodle y al ser el coeficiente Tau-b de Kendall= 0.932 muestra que la relación es directa y significativa, asimismo un 67,0% de estudiantes de educación inicial que hacen uso adecuado del internet, están satisfechos de recibir clases en la plataforma Moodle y un 13,8% que hacen uso muy adecuado del internet, están bastante satisfechos de recibir clases en la plataforma Moodle.
Collections
- Tesis [219]