Gestión de tesorería y su relación con la calidad de servicio en la Municipalidad Provincial de Requena, 2022
Abstract
The objective of this research was to determine the relationship between treasury management and quality of service in the Provincial Municipality of Requena, 2022. The research methodology included a basic type, correlational and non-experimental design, non-probabilistic sampling, population and sample of 30 participants among workers of the competent area of the Provincial Municipality of Requena and independent accounting experts. The main results demonstrated the relevance of evidencing the treasury management in the Provincial Municipality of Requena, taking into account, in the process, elements such as collection management, financial control, payment management and principles of the system, in order to support its significant relationship with the quality of service in the municipal entity, taking into account criteria such as reliability, responsiveness, security and empathy. Finally, the main conclusion was that it was determined that there is a significant relationship between treasury management and quality of service in the Provincial Municipality of Requena, 2022, being this premise compatible with the index of 0.899 of Spearman's correlation, which supports the strong and positive link between the variables. La presente investigación tuvo como objetivo determinar la relación entre la gestión de tesorería y la calidad de servicio en la Municipalidad Provincial de Requena, 2022. La metodología de investigación abarcó un tipo básico, diseño correlacional y no experimental, muestreo no probabilístico, población y muestra de 30 participantes entre trabajadores del área competente de Municipalidad Provincial de Requena y expertos contables independientes. Los principales resultados demostraron la relevancia de evidenciar la gestión de tesorería en la Municipalidad Provincial de Requena, teniendo en cuenta, en el proceso, elementos como la gestión de cobros, control financiero, gestión de pagos y principios del sistema, en aras de sustentar su relación significativa para con la calidad del servicio en la entidad municipal, atendiendo a criterios como la confiabilidad, capacidad de respuesta, seguridad y empatía. Finalmente, la principal conclusión fue que se determinó que existe una relación significativa entre la gestión de tesorería y la calidad de servicio en la Municipalidad Provincial de Requena, 2022, siendo esta premisa compatible con el índice de 0,899 de la correlación de Spearman, lo cual sostiene la vinculación fuerte y positiva entre las variables.
Collections
- Tesis [299]