Show simple item record

dc.contributor.advisorSánchez Bardales, Doris
dc.contributor.authorTorres Cordova, Claudia Alexandra
dc.date.accessioned2023-05-09T17:28:03Z
dc.date.available2023-05-09T17:28:03Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9067
dc.description.abstractThe present investigation seeks to determine the influence of family accompaniment on the use of digital devices by five-year-old children from the initial educational institution N° 548 "My Children's World ", Iquitos, 2021. The type of research was descriptive and the non-experimental and correlational design with a quantitative approach. The technique used for this study was the survey, the instrument used was the questionnaire. The results of this study were carried out based on a total sample of N=160 parents of 5-year-old students of the I.E.I. N° 548 "My Children's World". The results of the research indicate that 81.3% (n=130) of parents tend to have agreements on the proper use of digital devices, where the mother is the most participative in the child's education, setting standards and rules, having a 54.5% (n=71) participation. Normally the sustained agreements are the content that the child can view, a norm that 34.6% (n=45) of the parents apply. 60.0% of parents who answered the questionnaire accompany and guide their children when they use digital devices, always guiding them in virtual classes and in the different uses they give them. So, we can conclude that family accompaniment significantly influences the use of digital devices by five-year-old children from the initial educational institution N° 548 "My Children's World", Iquitos, 2021.en_US
dc.description.abstractLa presente investigación busca determinar la influencia del acompañamiento familiar en el uso de los dispositivos digitales de niños de cinco años de la Institución Educativa Inicial N° 548 “Mi Mundo Infantil”, Iquitos, 2021. El tipo de investigación fue de tipo descriptiva y el diseño no experimental y correlacional con enfoque cuantitativo. La técnica utilizada para este estudio fue la encuesta, el instrumento utilizado fue el cuestionario. Los resultados del presente estudio se realizaron en base a una muestra total de N=160 padres de familia de alumnos de 5 años de la I.E.I. N°548 “Mi Mundo Infantil”. Los resultados de la investigación indican que el 81.3% (n=130) de padres de familia tienden a tener acuerdos sobre el uso adecuado de dispositivos digitales, donde la madre es la más participativa en la educación del niño poniendo normas y reglas, teniendo un 54.5% (n=71) de participación. Normalmente los acuerdos sostenidos son, el contenido que el niño puede visualizar, una norma que el 34.6%(n=45) de los padres de familia aplican. El 60.0% de padres de familia que respondieron el cuestionario, acompañan y orientan a sus hijos cuando estos usan los dispositivos digitales, siempre guiándolos en las clases virtuales y en los distintos usos que le dan. Entonces, podemos concluir que el acompañamiento familiar influye significativamente en el uso de dispositivos digitales de los niños de cinco años de la Institución Educativa Inicial N° 548 “Mi Mundo Infantil”, Iquitos, 2021.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectDispositivos móvileses_PE
dc.subjectParticipación de los padreses_PE
dc.subjectEducación de la primera infanciaes_PE
dc.titleInfluencia del acompañamiento familiar en el uso de dispositivos digitales en niños de cinco años de la Institución Educativa Inicial N° 548 Mi Mundo Infantil, Iquitos, 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni70432833
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-5310-188X
renati.advisor.dni05216577
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorVasquez Pinedo, Gladys Marlene
renati.jurorMacedo Torres, Lita
renati.jurorLopez Alvarado, Linda Priscilla
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess