Clima organizacional y su relación con la calidad de servicio de los trabajadores del Banco de la Nación sede Iquitos, 2022
Date
2023Author
Lavajos Linares, Flavia Antuane
Pezo Dolores, Alisonn Scarlett
Metadata
Show full item recordAbstract
The objective of this research was to determine the relationship between the organizational climate and the quality of service of the workers of the Banco de la Nación headquarters Iquitos, 2022, the type of research was used at a quantitative level, of a non-experimental design, of a descriptive and correlational type. The population is made up of all the workers of the Banco de la Nación Iquitos headquarters, the survey was carried out on a total of 24 people, the result was obtained with a Pearson correlation value equal to 1,000** and the sigma value (bilateral) which is 0.000, we conclude that there is a significant relationship between the organizational climate and the quality of service of the workers of the Banco de la Nación, Iquitos headquarters, 2022. After analyzing the dimensions of the variables and according to the response of more than 50% conclude that both the organizational climate variable and the service quality variable have a high level, which requires maintaining that level and improving it even more. The investigation concluded that there is a significant relationship between the organizational climate with the quality of service at the Banco de la Nación headquarters in Iquitos, 2022. Esta investigación tuvo como objetivo determinar la relación entre el clima organizacional y la calidad de servicio de los trabajadores del Banco de la Nación sede Iquitos, 2022, se empleó el tipo de investigación de nivel cuantitativa, de diseño no experimental, de tipo descriptiva y correlacional. La población está conformada por todos los trabajadores del Banco de la Nación sede Iquitos, se realizó la encuesta a un total de 24 personas, se obtuvo como resultado que con un valor de correlación de Pearson igual a 1,000** y el valor de sigma (bilateral) que es de 0,000, concluimos que existe relación significativa entre el clima organizacional y la calidad de servicio de los trabajadores del Banco de la Nación sede Iquitos, 2022. Luego de analizar las dimensiones de las variables y conforme a la respuesta de más del 50% concluimos que tanto la variable clima organizacional como la variable calidad de servicio tienen un nivel alto, lo cual se requiere mantener dicho nivel y mejorarlo aún más. La investigación llegó a la conclusión que existe relación significativa entre el clima organizacional con la calidad de servicio en el Banco de la Nación sede Iquitos, 2022.
Collections
- Tesis [233]