Hábitos de estudio y comprensión lectora en estudiantes del cuarto grado de primaria del colegio parroquial Sagrada Familia, Belén 2022
Abstract
The research asked the following question: What is the relationship between study habits and reading comprehension of the fourth-grade students of the Sagrada Familia Parochial School, Belén district in 2022? and as an objective to relate the study habits and reading comprehension in the same students of the aforementioned educational institution. The type of research applied was relational because it was consistent with the objective, in addition, the bivariate, field, and cross-sectional design was applied. As a population and sample, 94 students from the educational institution were taken, in addition, the survey and questionnaires were used as a technique and data collection instruments. The questionnaires were validated by expert judgment. Spearman's correlation shows that there is a statistically significant relationship between the variable level of study habits and the reading comprehension of the fourth-grade primary school students of the Sagrada Familia Parish School, (r=0.873**; Sig. < 0.01). Thus, the research hypothesis is confirmed. La investigación formuló la siguiente interrogante: ¿Cuál es la relación entre los hábitos de estudio y la comprensión lectora de los estudiantes de cuarto grado del Colegio Parroquial Sagrada Familia – nivel primario, distrito de Belén en el 2022?, y como objetivo relacionar los hábitos de estudio y la comprensión lectora en los mismos estudiantes de la mencionada institución educativa. El tipo de investigación aplicado fue el relacional por ser coherente al objetivo, además se aplicó el diseño bivariado, de campo, y transversal. Como población y muestra se tuvo a 94 estudiantes de la institución educativa, además se utilizó la encuesta y cuestionarios como técnica e instrumentos de recolección de datos. Los cuestionarios fueron revisados por expertos. La correlación de Spearman mostró una relación estadísticamente significativa entre los niveles variables de hábitos de estudio y comprensión lectora en los estudiantes de cuarto grado.del Colegio Parroquial Sagrada Familia, (r=0.873**; Sig. < 0.01). Con lo cual queda demostrada la hipótesis de la investigación.
Collections
- Tesis [118]