Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorLopez Cordova, Rosario
dc.date.accessioned2023-06-19T16:41:51Z
dc.date.available2023-06-19T16:41:51Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9138
dc.description.abstractThe purpose of the study was to determine the association of the factors teacher profile, pedagogical innovation and training achieved with the level of use of ICT by teachers in the Initial Public Institution No. 258 Greta Raquel Reátegui Vásquez Nauta 2021. In this sense, the type of relational research together with a bivariate, cross-sectional, and field design. The survey technique and a questionnaire were used to collect data from 40 teachers belonging to the educational institution that made up the population and study sample. 0%) teachers, deficient level, only 5.0% (n=2), regular level, is 35.0% (n=14) and good level is 60.0% (n=24) and the The proposed hypothesis is verified because Kendall's ?-b = 2.779; p-value = 0.000, so the general hypothesis is demonstrated: There is a significant relationship between the factors associated with the level of ICT use in teachers of the I.E.P.I. No. 258 "Greta Raquel Reátegui Vásquez" from Nauta 2021.en_US
dc.description.abstractEl estudio tuvo como propósito determinar la asociación de los factores perfil docente, innovación pedagógica y formación alcanzada con el nivel de uso de las TIC por docentes en la Institución Pública Inicial N°258 Greta Raquel Reátegui Vásquez Nauta 2021.En ese sentido se utilizó el tipo de investigación relacional juntamente con un diseño bivariado, transversal, y de campo. Se utilizó la técnica de encuesta y un cuestionario para la recolecta de los datos a 40 docentes pertenecientes a la institución educativa que conformaron la población y muestra de estudio Como conclusión se tiene que el nivel de uso de las TIC, en los 40 (100,0%) docentes, nivel deficiente, solo el 5,0% (n=2), nivel regular, es el 35,0% (n=14) y nivel bueno es el 60,0% (n=24). Hipótesis planteada es comprobada debido a que ?-b de Kendall = 2,779; p-valor = 0,000, por lo que queda demostrada la hipótesis general: Existe relación significativa entre los factores asociados al nivel de uso de las TIC en docentes de la I.E.P.I. N° 258 “Greta Raquel Reátegui Vásquez” Nauta 2021.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectTecnología de la informaciónes_PE
dc.subjectTecnología educacionales_PE
dc.subjectInnovación pedagógicaes_PE
dc.subjectDocente de preescolares_PE
dc.subjectNiño en edad preescolares_PE
dc.titleFactores asociados al uso de las TIC por docentes en la Institución Pública Inicial N° 258 Greta Raquel Reátegui Vásquez, Nauta 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni70455161
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorArevalo Vargas, Freddy Abel
renati.jurorCuipal Torres, Julio Segundo
renati.jurorLopez Alvarado, Linda Prescilla
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess