Hospitalidad y fidelización del cliente en el alojamiento Boulevard 251 Riverside Apartments, 2022
Date
2023Author
Gratelly Aguilar, Lilian del Rosario
Lopez Torres Babilonia, Miguel Angel
Metadata
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The objective of the research was to determine the relationship between hospitality and customer loyalty in the Boulevard 251 Riverside Apartments, 2022 accommodation, an applied type of study was chosen, descriptive - correlational level and non-experimental design, included 309 customers as a population; For the collection of information, the survey was used as a technique and the questionnaire as instruments. After verifying the results, it was established that hospitality has been developing on a regular basis (26%), this is due to the fact that the staff sometimes warmly welcomes customers upon their arrival at the establishment, as well as The accommodation rarely offered you any type of gift or token of appreciation for your stay, likewise, customer loyalty is rated as average (28%) since they almost always ask questions about their needs and desires, and sometimes innovate in their services it offers, as well as sometimes using social networks for better communication with the client. Finally, there is a significant relationship at the 0.000 level between hospitality and customer loyalty with a coefficient of 0.793 being considerable positive. La investigación tuvo como objetivo determinar la relación entre hospitalidad y fidelización del cliente en el alojamiento Boulevard 251 Riverside Apartments, 2022, se optó por un tipo de estudio aplicada, nivel descriptivo – correlacional y diseño no experimental, incluyó como población a 309 clientes; para la recolección de información se utilizó a la encuesta como técnica y al cuestionario como instrumentos. Luego de la verificación de los resultados se estableció que la hospitalidad se viene desarrollando de forma regular (26%) esto se debe a que el personal a veces le da una cálida bienvenida a los clientes al momento de su llegada en el establecimiento, como también el alojamiento raras veces le ofreció algún tipo de obsequio o muestra de agradecimiento por su estadía, asimismo, la fidelización del cliente es calificada como media (28%) pues casi siempre realiza preguntas acerca de sus necesidades y deseos, además a veces innova en sus servicios que ofrece, como también a veces usa las redes sociales para una mejor
comunicación con el cliente. Por último, existe una relación significativa al nivel 0,000 entre hospitalidad y fidelización del cliente con un coeficiente de 0,793 siendo positiva considerable.
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