Show simple item record

dc.contributor.advisorOrbe Dávila, José Antonio
dc.contributor.authorGratelly Aguilar, Lilian del Rosario
dc.contributor.authorLopez Torres Babilonia, Miguel Angel
dc.date.accessioned2023-06-27T15:27:45Z
dc.date.available2023-06-27T15:27:45Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9143
dc.description.abstractThe objective of the research was to determine the relationship between hospitality and customer loyalty in the Boulevard 251 Riverside Apartments, 2022 accommodation, an applied type of study was chosen, descriptive - correlational level and non-experimental design, included 309 customers as a population; For the collection of information, the survey was used as a technique and the questionnaire as instruments. After verifying the results, it was established that hospitality has been developing on a regular basis (26%), this is due to the fact that the staff sometimes warmly welcomes customers upon their arrival at the establishment, as well as The accommodation rarely offered you any type of gift or token of appreciation for your stay, likewise, customer loyalty is rated as average (28%) since they almost always ask questions about their needs and desires, and sometimes innovate in their services it offers, as well as sometimes using social networks for better communication with the client. Finally, there is a significant relationship at the 0.000 level between hospitality and customer loyalty with a coefficient of 0.793 being considerable positive.en_US
dc.description.abstractLa investigación tuvo como objetivo determinar la relación entre hospitalidad y fidelización del cliente en el alojamiento Boulevard 251 Riverside Apartments, 2022, se optó por un tipo de estudio aplicada, nivel descriptivo – correlacional y diseño no experimental, incluyó como población a 309 clientes; para la recolección de información se utilizó a la encuesta como técnica y al cuestionario como instrumentos. Luego de la verificación de los resultados se estableció que la hospitalidad se viene desarrollando de forma regular (26%) esto se debe a que el personal a veces le da una cálida bienvenida a los clientes al momento de su llegada en el establecimiento, como también el alojamiento raras veces le ofreció algún tipo de obsequio o muestra de agradecimiento por su estadía, asimismo, la fidelización del cliente es calificada como media (28%) pues casi siempre realiza preguntas acerca de sus necesidades y deseos, además a veces innova en sus servicios que ofrece, como también a veces usa las redes sociales para una mejor comunicación con el cliente. Por último, existe una relación significativa al nivel 0,000 entre hospitalidad y fidelización del cliente con un coeficiente de 0,793 siendo positiva considerable.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMarketinges_PE
dc.subjectFidelización del clientees_PE
dc.subjectSatisfacción del clientees_PE
dc.subjectTurismoes_PE
dc.titleHospitalidad y fidelización del cliente en el alojamiento Boulevard 251 Riverside Apartments, 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineNegocios Internacionales y Turismoes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias Económicas y de Negocioses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Negocios Internacionales y Turismoes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04es_PE
renati.author.dni73201758
renati.author.dni71099565
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5376-7983
renati.advisor.dni42888914
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline416126es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorReategui Paredes, Victor Raul
renati.jurorSanchez Garcia, Lourdes Victoria
renati.jurorAmoretti Casas, Roberto Carlos
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess