Show simple item record

dc.contributor.advisorVásquez Matute, Sol Patricia
dc.contributor.authorPacaya Guerra, Lesly Fiorela
dc.date.accessioned2023-07-08T17:53:54Z
dc.date.available2023-07-08T17:53:54Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9176
dc.description.abstractThe objective of this research was to analyze the influence of the use of audiovisual media in the autonomy of virtual classes in five-year-old children of the Initial Educational Institution N° 259 "Gotitas de Amor" Nauta 2022. The type of study is non-experimental with a descriptive correlational design, considering a population of forty-one and this same population as the sample, for which nonprobabilistic sampling was used. The technique used was observation and the instrument used was the checklist., being structured for each variable with its respective dimension and item; likewise, they were validated by three teachers with expertise in the subject and to obtain the reliability the Cronbach's alpha statistic was used, which indicates that they are reliable. Statistical graphs were used to analyze the tables of data percentages and averages. The most relevant conclusions were the following: The use of audiovisual media has a significant influence on autonomy in virtual classes of five-year-old children of the Institución Educativa Inicial N° 259 "Gotitas de Amor" Nauta 2022.en_US
dc.description.abstractEl objetivo de esta investigación fue Analizar la influencia del uso de los medios audiovisuales en la autonomía de las clases virtuales en los niños de cinco años de la Institución Educativa Inicial N° 259 “Gotitas de Amor” Nauta 2022. El tipo de estudio es no experimental teniendo como diseño el descriptivo correlacional, considerando una población de cuarenta y uno y esta misma como la muestra, para lo cual se utilizó el muestreo no probabilístico. La técnica utilizada fue la observación y como instrumento la lista de cotejo, siendo estructurados por cada variable con su respectiva dimensión e item; asimismo, fueron validados por tres docentes con experticia en el tema y para obtener la confiabilidad se utilizó el estadístico alfa de Cronbach, lo cual indica que son confiables. Se utilizaron gráficos estadísticos para analizar las tablas de porcentajes de datos y los promedios. Las conclusiones más relevantes fueron las siguientes: El uso de los medios audiovisuales influye de manera significativa en la autonomía en las clases virtuales de los niños de cinco años de la Institución Educativa Inicial N° 259 “Gotitas de Amor” Nauta 2022.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectAprendizaje en lineaes_PE
dc.subjectMétodo de enseñanzaes_PE
dc.subjectMaterial audiovisuales_PE
dc.subjectEducación de la primera infanciaes_PE
dc.titleInfluencia de medios audiovisuales en la autonomía de las clases virtuales en niños de cinco años de la Institución Educativa N° 259 Gotitas de amor, Nauta 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni70600871
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8760-7758
renati.advisor.dni05232872
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorVasquez Pinedo, Gladys Marlene
renati.jurorSoplin Rios, Judith Alejandrina
renati.jurorRios Mendoza, Silvia Raquel
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess