Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorRodriguez Amasifuen, Maria Elena
dc.date.accessioned2023-07-18T18:18:21Z
dc.date.available2023-07-18T18:18:21Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9217
dc.description.abstractThe general objective was to determine the level of academic burnout syndrome in initial education students of the Faculty of Educational Sciences and Humanities at the National University of the Peruvian Amazon in Iquitos in 2021. For this reason, the type of burnout was considered. descriptive research, accompanied by a cross-sectional, univariate and field design. The study population, as well as the sample, had 122 initial education students. To obtain the data, an instrument on burnout was used, which was contextualized and validated by expert judgment and the technique for obtaining the aforementioned was the survey. As a conclusion of the research, the academic burnout syndrome in initial education students of the Faculty of Educational Sciences and Humanities at the National University of the Peruvian Amazon is found in 41.8% at the low level; 39.3% at the moderate level and 18.9% at the high level. In other words, the risk of increasing the burnout syndrome is feasible if the dimensions that are at the moderate level are not improved.en_US
dc.description.abstractEl objetivo general fue determinar el nivel del síndrome de burnout académico en estudiantes de educación inicial de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades en la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana de Iquitos en el 2021. Por tal motivo se consideró el tipo de investigación descriptiva, acompañada de un diseño transversal, univariado y de campo. La población de estudio, así como la muestra tuvo a 122 estudiantes de educación inicial. Con la finalidad de obtener los datos se utilizó un instrumento sobre el burnout el cual fue contextualizado, y validado por juicio de expertos y la técnica para la mencionada obtención fue la encuesta. Como conclusion de la investigación se tiene que el síndrome de burnout académico en estudiantes de educación inicial de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades en la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana se encuentra en un 41.8% en el nivel bajo; en un 39.3% en el nivel moderado y en un18.9% en el nivel alto. Es decir, que el riesgo de incrementar el síndrome de burnout es factible si no se mejoran las dimensiones que se encuentran en el nivel moderado.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEstrés laborales_PE
dc.subjectSíndrome de burnoutes_PE
dc.subjectBienestar del estudiantees_PE
dc.subjectEstudiante universitarioes_PE
dc.titleSíndrome de burn out académico en estudiantes de educación inicial de la facultad de ciencias de la educación y humanidades Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, Iquitos 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni05410654
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorSanchez Bardales, Doris
renati.jurorCuipal Torres, Julio Segundo
renati.jurorMacedo Torres, Lita
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess