Show simple item record

dc.contributor.advisorPanduro Urrelo, Harvey Enrique
dc.contributor.authorChilicahua Inga, Katty
dc.date.accessioned2023-08-16T17:59:01Z
dc.date.available2023-08-16T17:59:01Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other370.1523 C53 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9281
dc.description.abstractThe objective of the study was to determine the relationship that exists between learning styles and learning achievements in the area of mathematics of the students at the Educational Institution 601598 Nuevo Santa Rosa, Trompeteros, Loreto, Nauta 2022. A sample was included of 32 students who were given a Honey Alonso learning styles questionnaire (CHAEA - Junior) with 44 questions, structured in four dimensions: active, reflective, active and pragmatic. Likewise, a record sheet of learning achievements in mathematics was used. The type of research was basic, which was oriented from the quantitative approach and non-experimental cross-sectional design of correlational scope. It concluded that there is a negative correlation of -0.442 of moderate intensity between the learning style and learning achievements in the area of mathematics of the students in the studied educational institution.en_US
dc.description.abstractEl estudio tuvo como objetivo determinar la relación que existe determinar la relación entre los estilos de aprendizaje y logros de aprendizaje en el área de matemática de los estudiantes en la Institución Educativa 601598 Nuevo Santa Rosa, Trompeteros, Loreto, Nauta 2022. Se incluyó una muestra de 32 estudiantes a quienes se les aplicó un cuestionario de estilos de aprendizaje (CHAEA – Junior) de Honey Alonso con 44 preguntas, estructurado en cuatro dimensiones: activo, reflexivo, activo y pragmático. Asimismo, se utilizó una ficha de registro de logros de aprendizaje en matemática. El tipo de investigación fue básica, el cual se orientó desde el enfoque cuantitativo y diseño no experimental de corte transversal de alcance correlacional. Concluyó que existe una correlación negativa de -0,442 de intensidad moderada entre el estilo de aprendizaje y logros de aprendizaje en el área de matemática de los estudiantes en la Institución educativa estudiada.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEstrategias de aprendizajees_PE
dc.subjectAprendizaje activoes_PE
dc.subjectMatemáticases_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.titleEstilos de aprendizaje y logros de aprendizaje en el área de matemática de los estudiantes de la Institución Educativa 601598 Nuevo Santa Rosa distrito de Trompeteros Loreto, Nauta 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni70099326
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-3552-2592
renati.advisor.dni05377079
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorGoicochea Espino, Julio Oswaldo
renati.jurorParedes Isuiza, Heydi Mariel
renati.jurorVasquez Matute, Sol Patricia
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess