Show simple item record

dc.contributor.advisorVásquez Matute, Sol Patricia
dc.contributor.authorCamahuari Carihuasairo, Elidergio
dc.date.accessioned2023-08-18T17:48:46Z
dc.date.available2023-08-18T17:48:46Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other370.1523 C22 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9292
dc.description.abstractThe purpose of this study was to analyze the predominant learning style in elementary school students of the Educational Institution No. 62499 of the 6 de Julio Community, Nucuray River, Lagunas 2022. The design is simple descriptive and the type of study assumes a quantitative research approach. The population consisted of 70 elementary school students, and the same number was used as a census sample. Non-probabilistic sampling was used. The survey technique was applied and the questionnaire was used as an instrument. Statistical graphs were used to analyze the tables of data percentages and averages. The most relevant conclusions were the following: The learning style of the primary education students of the Educational Institution N° 62499 of the Community 6 de julio, Nucuray River, Lagunas, in its component through the weighted average, it was possible to determine the predominant style by the students is the kinesthetic with (1.69), followed by the auditory with (1.59) and of lesser preference the visual with (1.56). The data collected were evaluated by means of statistical tables and graphs, and the mean was applied, which allowed us to respond to the objectives.en_US
dc.description.abstractEl propósito de este estudio fue analizar el estilo de aprendizaje predominante en los estudiantes de primaria de la Institución Educativa N° 62499 de la Comunidad 6 de julio, río Nucuray, Lagunas 2022. El trabajo de investigación es de tipo cuantitativo simple y el nivel de estudio descriptivo. La población estuvo conformada por 70 estudiantes de educación primaria, y el mismo número se utilizó como muestra por ser censal. Se utilizó el muestreo no probabilístico. Se aplicó la técnica de la encuesta y como instrumento el cuestionario de preguntas. Los porcentajes y promedios de las tablas de datos se examinaron mediante gráficos estadísticos. Las siguientes fueron las conclusiones más pertinentes: El estilo de aprendizaje de los estudiantes de educación primaria de la Institución Educativa N° 62499 de la Comunidad 6 de julio, río Nucuray, Lagunas. Mediante el uso de la media ponderada en su componente, se pudo identificar el estilo predominante de los estudiantes que es el kinestésico con (1.69), seguido del auditivo con (1.59) y de menor preferencia el visual con (1.56). Los datos recolectados fueron evaluados mediante tablas y gráficos estadísticos, se aplicó la media, lo que permitió responder a los objetivos planteados.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEstrategias de aprendizajees_PE
dc.subjectAprendizaje visuales_PE
dc.subjectAprendizaje cognitivoes_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.titleAnálisis de los estilos de aprendizaje en estudiantes de educación primaria de la Institución Educativa N° 62499 de la comunidad 6 de Julio, Rio Nucuray Lagunas 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni80372515
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8760-7758
renati.advisor.dni05232872
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRodriguez Mera de Fasaba, Nilda Manuela
renati.jurorSanchez Chia, Priscilla
renati.jurorMinez Tello, Atilio Abulio
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess