Show simple item record

dc.contributor.advisorOrbe Dávila, José Antonio
dc.contributor.authorArevalo Perez, Ana Isabel
dc.date.accessioned2023-08-21T18:50:16Z
dc.date.available2023-08-21T18:50:16Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other659.13 A68 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9295
dc.description.abstractThe thesis "Importance of advertising to attract customers or diners of the restaurants of 2, 3 and 5 forks of the city of Iquitos", has the purpose of identifying advertising in the design of menu-card dishes, discounts and offers to customers, identify the use of social networks and advertisements on web platforms. Methodologically, it is a quantitative, descriptive, longitudinal study with a sample of 42 surveys determined by the convenience of restaurants with 2, 3 and 5 forks. The questionnaire technique with 16 questions and 4 questions of general sociodemographic data was used. The results were: "of the design of the letter-menu", it is statistically significant to the affirmative answers, of the "discounts and offers to clients", statistically significant of negative answers, of the "use of Social Networks" statistically very significant the answers negative and the "Announcement on the platform", statistically very significant negative. The hypothesis is rejected because most are significant negative results, consequently restaurants need to use advertising with technology and the Internet.en_US
dc.description.abstractLa tesis “Importancia de la publicidad para captar clientes o comensales de los restaurantes de 2, 3 y 5 tenedores de la ciudad de Iquitos”, tiene el propósito de identificar la publicidad en el diseño de platos de la carta-menú, los descuentos y ofertas a los clientes, identificar el uso de las redes sociales y los anuncios en las plataformas web. Metodológicamente, es un estudio cuantitativo, descriptivo, longitudinal con muestra de 42 encuestas determinadas por conveniencia de los restaurantes de 2, 3 y 5 tenedores. Se utilizó la técnica del cuestionario con 16 preguntas y 4 preguntas de datos generales sociodemográficos. Los resultados fueron: “del diseño de la carta- menú”, es estadísticamente significativo a las respuestas afirmativas, de los “descuentos y ofertas a clientes”, estadísticamente significativa de respuestas negativas, del “uso de Redes sociales” estadísticamente muy significativas las respuestas negativas y del “Anuncio en plataforma”, estadísticamente muy significativas negativas. Se rechaza la hipótesis porque la mayoría son resultados significativos negativos, consecuentemente los restaurantes necesitan utilizar la publicidad con tecnología e internet.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectPublicidad de alimentoses_PE
dc.subjectConsumidoreses_PE
dc.subjectFidelización del clientees_PE
dc.subjectGestión de ventases_PE
dc.subjectRestauranteses_PE
dc.subjectRedes socialeses_PE
dc.titleImportancia de la publicidad para captar clientes o comensales de los restaurantes de 2, 3 y 5 tenedores de la ciudad de Iquitoses_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineNegocios Internacionales y Turismoes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias Económicas y de Negocioses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Negocios Internacionales y Turismoes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04es_PE
renati.author.dni76452885
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5376-7983
renati.advisor.dni42888914
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline416126es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorChong Vela, Rilke
renati.jurorLozano Rocha, Claudia Patricia
renati.jurorTello Upiachihua, Carlos Augusto
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess