Show simple item record

dc.contributor.advisorRíos Gil de Rojas, Josefa Alegría
dc.contributor.authorRodriguez Gonzales, Brenda Verusca
dc.date.accessioned2023-09-19T17:13:15Z
dc.date.available2023-09-19T17:13:15Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other370.1523 R74 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9347
dc.description.abstractIn the study carried out, the main purpose was to determine if the motivation strategies in virtual classes are related to learning in the area of mathematics in infants at five years of age from the initial educational center No. 602 San Juan-2021. The type of study has been quantitative, relational, non-experimental, which allowed measuring the relationship between motivation strategies and learning in the area of mathematics in infants of the aforementioned educational center. The population that was considered was 40 five-year-old children, and as a sample to be considered adequate, the same number of children was taken. To collect the data as a technique in the first variable (x), and in the second variable (y) observation was used; As an instrument, the previously validated observation guide was applied to both variables. Finally, it is concluded in the investigation that there is an important association in the motivation strategies in virtual classes and the second variable, the learning of mathematics in the infants of the initial educational center N° 602 San Juan-2021.en_US
dc.description.abstractEn el estudio realizado se planteó como propósito principal el determinar si las estrategias de motivación en clases virtuales guardan relación con el aprendizaje en el área de la matemática en infantes a los cinco años de edad del centro educativo inicial N°602 San Juan-2021. El tipo de estudio ha sido cuantitativo, relacional, no experimental que permitió medir la relación entre las estrategias de motivación y el aprendizaje en el área de la matemática en infantes del centro educativo antes mencionado. La población que se consideró fue de 40 niños de cinco años, y como muestra por considerarse adecuada se tomó la misma cantidad de niños. Para recabar los datos como técnica en la primera variable (x), y en la segunda variable (y) se empleó la observación; como instrumento se aplicó en ambas variables la guía de observación, previamente validados. Finalmente se concluye en la investigación que existe una asociación importante en las estrategias de motivación en clases virtuales y la segunda variable el aprendizaje de la matemática en los infantes del centro educativo inicial N° 602 San Juan-2021.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEstrategias de aprendizajees_PE
dc.subjectMotivación en educaciónes_PE
dc.subjectEducación a distanciaes_PE
dc.subjectMatemáticaes_PE
dc.subjectEducación de la primera infanciaes_PE
dc.titleEstrategias de motivación en clases virtuales y el aprendizaje de la matemática en los niños de cinco años de la Institución Educativa Inicial N° 602, San Juan 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni47561548
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8943-454X
renati.advisor.dni05279031
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorCordova Ramirez, Eleodoro
renati.jurorFababa Rodriguez, Maya
renati.jurorCuipal Torres, Julio Segundo
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess