Show simple item record

dc.contributor.advisorBurga Pérez, David Eduardo
dc.contributor.authorOrbe Castillo, Gregory
dc.contributor.authorRivera Panduro, Kevin Michell
dc.date.accessioned2023-09-28T18:38:18Z
dc.date.available2023-09-28T18:38:18Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other658.83 O61 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9367
dc.description.abstractThe main objective of this study is to know how the marketing mix strategies of the company Aromatizantes Aroma'X, Iquitos 2022 are related to their sales. This research is descriptive correlational with a quantitative approach because characteristics of the medium that is the object of study are described. Each variable will be described in this research project without changing its actual state. According to the reliability coefficient scale, the cases processed and the Alpha reliability coefficient for variable 1: Marketing mix strategies have a high level of confidence. The reliability coefficient of Cronbach's Alpha is equal to 0.670. Cronbach's alpha is equal to 0.765, based on the scale for variable 2: Sales of processed boxes, obtaining the same level of confidence. The sigma (two-sided) value is equal to 0.000 and the Pearson correlation value is equal to 0.752, indicating a significant positive correlation. determining that the marketing mix strategies and the sales of Aroma'x flavorings have a significant relationship.en_US
dc.description.abstractEl objetivo principal de este estudio es conocer cómo se relacionan las estrategias de marketing mix de la empresa Aromatizantes Aroma'X, Iquitos 2022 con sus ventas. Esta investigación es descriptiva correlacional con un enfoque cuantitativo porque se describen características del medio que es objeto de estudio. Cada variable se describirá en este proyecto de investigación sin cambiar su estado real. Según la escala del coeficiente de confiabilidad, los casos procesados y el coeficiente de confiabilidad de Alfa para la variable 1: Estrategias de marketing mix tienen un alto nivel de confianza. El coeficiente de fiabilidad del Alfa de Cronbach es igual a 0,670. El alfa de Cronbach es igual a 0.765, basado en la escala para la variable 2: Ventas de cajas procesadas, obteniendo el mismo nivel de confianza. El valor sigma (bilateral) es igual a 0,000 y el valor de correlación de Pearson es igual a 0,752, indicando una correlación positiva significativa. determinando que las estrategias de marketing mix y las ventas de Aromatizantes Aroma'x tienen una relación significativa.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMarketinges_PE
dc.subjectVentases_PE
dc.subjectSatisfacción del clientees_PE
dc.subjectEmpresa privadaes_PE
dc.titleEstrategia de marketing para incrementar las ventas en la empresa aromatizantes Aroma’x, Iquitos, 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineAdministraciónes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias Económicas y de Negocioses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Administraciónes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04es_PE
renati.author.dni40020667
renati.author.dni70924983
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-7488-6225
renati.advisor.dni05280467
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline413016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorAlvarado Arbildo, Gilbert Roland
renati.jurorRengifo Peña, Jaime
renati.jurorRamirez del Aguila, José Régulo
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess