Show simple item record

dc.contributor.advisorRíos Mendoza, Silvia Raquel
dc.contributor.authorPacaya Fasabi, Lissi Margot
dc.date.accessioned2023-10-09T17:31:26Z
dc.date.available2023-10-09T17:31:26Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other370.154 P12 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9390
dc.description.abstractThis research has been developed with the purpose of linking motivation and writing in the modality of blended learning in five-year-old children of the initial educational institution No. 770 Santa Rosa del Caño - Caballococha. The research is of a relational type, with a field, cross-sectional and bivariate design. The population considered was 50 children at the initial level, while the sample was 42 for convenience. Observation was used as a technique and an observation guide as an instrument to obtain the data, previously the instruments were validated by expert judgment. The conclusion is that there is no significant relationship between the application of motivation and the writing level of five-year-old children from the Initial Educational Institution No. 770 Santa Rosa del Caño - Caballococha 2022. Because they have a moderate relationship on which is valid with the Rho Spearman correlation coefficient (rs=0.169)en_US
dc.description.abstractSe ha desarrollado esta investigación con el propósito de enlazar la motivación y la escritura en la modalidad de la enseñanza semipresencial en los niños de cinco años de la institución educativa inicial N°770 Santa Rosa del Caño – Caballococha. La investigación ha sido de tipo relacional, con diseño de campo, transversal y bivariado. La población considerada fue de 42 niños del nivel inicial, mientras que la muestra fue de 42 por conveniencia. Se utilizó a la observación como técnica y una guía de observación como instrumento para obtener los datos, previamente se validó los instrumentos mediante juicio de expertos. La conclusión es que no existe relación significativa entre la aplicación de la motivación y el nivel de escritura de los niños de cinco años de la Institución Educativa Inicial N°770 Santa Rosa del Caño – Caballococha 2022.en razón a que tienen una relación moderada el cual está validada con el coeficiente de correlación de Rho Spearman (rs=0.169)es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMotivación en educaciónes_PE
dc.subjectEscritura infantiles_PE
dc.subjectMétodos educativoses_PE
dc.subjectEstrategias de aprendizajees_PE
dc.subjectEducación a distanciaes_PE
dc.subjectEducación de la primera infanciaes_PE
dc.titleMotivación y la escritura en la modalidad de la enseñanza semipresencial en los niños de cinco años de la Institución Educativa Inicial N° 770 Santa Rosa del Caño, Caballococha 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni45314296
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6235-1998
renati.advisor.dni05375366
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorSanchez Bardales, Doris
renati.jurorFababa Rodriguez, Maya
renati.jurorPanduro Urrelo, Harvey Enrique
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess