Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorJimenez Jimenez, Karen Kasandra
dc.date.accessioned2023-10-27T16:53:15Z
dc.date.available2023-10-27T16:53:15Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other371.9 J54 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9443
dc.description.abstractThe research is based on the question: What is the relationship between attention deficit and emotional regulation in children of the Educational Institution No. 60724 Centro Poblado Restauración District of Maquia Requena Loreto 2022? and it is established as the general objective of the Study to relate attention deficit and emotional regulation in children of the Educational Institution. The type of relational research was applied, and as a field study design, bivariate and cross-sectional. To collect the data, the observation technique was applied, and observation guides validated by experts as instruments. The population and sample consisted of the 64 children enrolled in the educational institution. It is concluded that since the correlation coefficient is -0.646, it shows that the relationship between attention deficit and emotional regulation in children is negative and moderate, which means saying that if the attention deficit is high, the level of regulation emotional will be deficient.en_US
dc.description.abstractLa investigación parte de la pregunta: ¿Cuál es la relación que existe entre el déficit de atención y la regulación emocional en niños de la Institución Educativa N°60724 Centro Poblado Restauración Distrito de Maquia Requena Loreto 2022?, y se establece como objetivo general del estudio relacionar el déficit de atención y la regulación emocional en niños de la Institución Educativa. El estudio de campo bivariante y transversal fue relacional. Para la recogida de datos se utilizaron guías de observación validadas por expertos. La población y muestra fue constituida por los 64 niños matriculados en la institución educativa. Se concluye que al ser el coeficiente de correlación de -0,646, muestra que la relación entre déficit de atención y la regulación emocional en los niños es negativa y moderada, lo que significa decir que mientras el déficit de atención sea alto el nivel de la regulación emocional va a ser deficiente.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectDificultad en el aprendizajees_PE
dc.subjectProceso de aprendizajees_PE
dc.subjectEmociones en niñoses_PE
dc.subjectEnseñanza públicaes_PE
dc.titleDéficit de atención y regulación emocional en niños de la Institución Educativa N° 60724 centro poblado Restauración distrito de Maquía Requena Loreto 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.02es_PE
renati.author.dni76850851
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorVasquez Pinedo, Gladys Marlene
renati.jurorOyarse Sangama, Lady Diane
renati.jurorDel Aguila Rios, Barry
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess