Prevalencia de estrategias de enseñanza del inglés en docentes de tres instituciones educativas públicas nivel secundaria, Iquitos 2022
Abstract
This study aimed to characterize the diversity of approaches used for teaching English among teachers of three public secondary schools in Iquitos in 2022. For this purpose, the research design was the application in the field, transversal in obtaining data and univariate, through the descriptive type of research. To collect information and obtain data from teachers, the survey method and a questionnaire validated by experts were used. This instrument was applied to 22 teachers who teach English in the three educational institutions that represented both the population and the sample of the study. The prevalent teaching strategies in three public secondary educational institutions in Iquitos are active acquisition of knowledge (77.3%), student motivation (68.2%), and metacognition and self-regulation (63.6%). These results highlight an educational approach focused on participation and the development of critical skills and self-regulation. Este estudio se propuso caracterizar la diversidad de enfoques utilizados para la enseñanza del inglés entre los docentes de tres escuelas secundarias públicas de Iquitos en 2022. Con ese propósito se tuvo como diseño de investigación la aplicación en el campo, transversal en la obtención de datos y univariado, por medio del tipo de investigación descriptivo. Para recabar información y obtener los datos de los docentes se utilizó el método de la encuesta y un cuestionario validado por expertos, este instrumento se aplicó a 22 docentes que enseñan inglés en las tres instituciones educativas que representaban tanto a la población como a la muestra del estudio. Las estrategias de enseñanza prevalentes en tres instituciones educativas públicas de secundaria en Iquitos son las de adquisición activa de conocimientos (77,3%), la motivación estudiantil (68,2%), y la metacognición y autorregulación (63,6%). Estos resultados resaltan un enfoque educativo centrado en la participación y el desarrollo de habilidades críticas y autorregulación.
Collections
- Tesis [324]