Show simple item record

dc.contributor.advisorReátegui Paredes, Víctor Raúl
dc.contributor.authorArirama Caritimari, Mary
dc.date.accessioned2023-11-09T17:00:17Z
dc.date.available2023-11-09T17:00:17Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other361 A71 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9488
dc.description.abstractThe thesis "The Social Responsibility of companies that provide tourist accommodation services in the city of Yurimaguas", has the purpose of studying the company from the actions of social commitment, this new variable is used in the business field, it addresses four indicators: preservation of the environment, quality of life, the company's commitment to the community and business ethics. The methodology used has a quantitative approach with a descriptive, transactional design. The Survey data collection instrument was used, made up of sociodemographic data and a questionnaire, it was submitted to the reliability test, obtaining Cronbach's Alpha, α = 0.887, therefore, it is a highly reliable instrument. The sample was non-probabilistic of 26 surveys applied to officials who make decisions at the hotel in the city of Yurimaguas. The hypothesis was demonstrated, accepting it because the statistics corroborate it with very significant evaluations.en_US
dc.description.abstractLa tesis “La Responsabilidad Social de las empresas que prestan servicio turístico de hospedaje de la ciudad de Yurimaguas”, tiene como propósito estudiar a la empresa desde las acciones de compromiso social, esta nueva variable es empleada en el ámbito empresarial, aborda cuatro indicadores: preservación del medio ambiente, calidad de vida, el compromiso de la empresa con la comunidad y la ética empresarial. La metodología utilizada tiene enfoque cuantitativo con diseño descriptivo, transeccional. Se utilizó el instrumento de recolección de datos a la Encuesta, conformada con datos sociodemográfico y un cuestionario, fue sometida a la prueba de confiabilidad obteniéndose el Alfa de Cronbach, α = 0,887 por lo tanto, es un instrumento altamente confiable. La muestra fue no probabilística de 26 encuestas aplicadas a los funcionarios que toman decisiones en el hotel de la ciudad de Yurimaguas. Se demostró la hipótesis, aceptándola porque las estadísticas lo corroboran con valoraciones muy significativas.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectServicios de turismoes_PE
dc.subjectResponsabilidad sociales_PE
dc.subjectCalidad de vidaes_PE
dc.subjectGestión ambientales_PE
dc.subjectEmpresases_PE
dc.titleLa responsabilidad social de las empresas que prestan servicio turístico de hospedaje de la ciudad de Yurimaguases_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineNegocios Internacionales y Turismoes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias Económicas y de Negocioses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Negocios Internacionales y Turismoes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04es_PE
renati.author.dni74898235
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3189-4759
renati.advisor.dni05310736
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline416126es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorChong Vela, Rilke
renati.jurorParedes Meneses, Jacker
renati.jurorRuiz Calsin, Francisco Jefferson
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess