Show simple item record

dc.contributor.advisorRíos Ramírez, Roger Ricardo
dc.contributor.authorZegarra Lanza, Daisi Oneida
dc.date.accessioned2023-11-13T18:26:15Z
dc.date.available2023-11-13T18:26:15Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other372.47 Z62 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9494
dc.description.abstractObjective: The aim of this study was to determine the relation between the study habits and the reading comprehension levels in the in students of the second grade of elementary school of the Colegio Cooperativo César Vallejo, en Iquitos city, 2022. Materials and methods: It was applied two questionnaires to 119 childrens, previous validation for experts. The study was descriptive – relational and the design was not experimental. It was observed that between the study habits and the reading comprehension levels exists a significant relation (X2 =20,420) with a significance p = 0 < 0,05. Conclusion: The Study habits determine reading comprehension levels.en_US
dc.description.abstractObjetivo: El objetivo fue Determinar la relación entre los hábitos de estudio y nivel de comprensión lectora en estudiantes del segundo grado de primaria del Colegio Cooperativo César Vallejo de la ciudad de Iquitos en el año 2022. Materiales y métodos: Se aplicó dos cuestionarios estructurados a una muestra de 119 niños, previa validación de expertos. El estudio fue tipo descriptivo - relacional; el diseño no experimental. Se observó que: entre los hábitos de estudio y la comprensión lectora existe una relación significativa (x2=20,420) con una significancia p = 0 < 0.05. Conclusión: Los hábitos de estudio determinan los niveles de compresión lectora.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectComprensión lectoraes_PE
dc.subjectAprendizaje activoes_PE
dc.subjectEstudio en casaes_PE
dc.subjectHábitoses_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.subjectEnseñanza privadaes_PE
dc.titleHábitos de estudios y nivel de comprensión lectora en estudiantes del segundo grado de primaria en el Colegio Cooperativo César Vallejo, Iquitos 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni45674160
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4204-0479
renati.advisor.dni05353595
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorLopez Vasquez, Ana Rosana
renati.jurorPanduro Urrelo, Harvey Enrique
renati.jurorParedes Isuiza, Heydi Mariel
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess