Desempeño docente de inglés en instituciones educativas secundarias públicas de Iquitos, 2021 según sexo
Abstract
The objective of this research was to compare the performance of male and female English teachers in public secondary high schools in Iquitos 2021. This research is of a comparative type with field, contemporary transectional and univariate designs. The results show that male teachers obtained an average of 75,231 and female teachers 76,169 of a score transformed to 100, which places them in a category of competent teaching performance, but with a slightly better performance of female teachers. In the same way, it can be observed in the dimensions: preparation for student learning 72.857 < 78.734, teaching for student learning 73.043 < 76.346, participation of the school articulated to the community 72,600 < 75,409 and development of professionalism and teaching identity 73,571 < 76,190, To conclude, the Mann-Whitney U test shows that there is no significant difference in female and male teachers’ performance (Sig. Asymptotic = ,650 > α = 0.05). La presente investigación tuvo como objetivo comparar el desempeño de los docentes de inglés varones y mujeres en instituciones educativas secundarias públicas de Iquitos 2021.Esta investigación es de tipo comparativo con diseños de campo, transeccional contemporáneo y univariado. Los resultados muestran que los docentes varones obtuvieron una media de 75,231 y las docentes mujeres 76,169 de un puntaje transformado a 100, lo cual los coloca en una categoría de desempeño docente competente, pero con un ligero mejor desempeño de docentes mujeres. De la misma forma se puede observar en las dimensiones preparación para el aprendizaje de los estudiantes 72,857 < 78,734, enseñanza para el aprendizaje de los estudiantes 73,043 < 76,346, participación en la gestión de la escuela articulada a la comunidad 72,600 < 75,409, desarrollo de la profesionalidad y la identidad docente 73,571 < 76,190. Para concluir, la prueba U de Mann-Whitney demuestra que no existen diferencia significativa en el desempeño de los docentes varones y mujeres de la población de estudio (Sig. Asintótica= ,650 > α = 0,05).
Collections
- Tesis [322]