Show simple item record

dc.contributor.advisorGuzmán Cornejo, Edgar
dc.contributor.authorArmas Nolorbe, Luhana Paola
dc.date.accessioned2023-11-13T18:26:15Z
dc.date.available2023-11-13T18:26:15Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other371.15 A74 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9495
dc.description.abstractThe objective of this research was to compare the performance of male and female English teachers in public secondary high schools in Iquitos 2021. This research is of a comparative type with field, contemporary transectional and univariate designs. The results show that male teachers obtained an average of 75,231 and female teachers 76,169 of a score transformed to 100, which places them in a category of competent teaching performance, but with a slightly better performance of female teachers. In the same way, it can be observed in the dimensions: preparation for student learning 72.857 < 78.734, teaching for student learning 73.043 < 76.346, participation of the school articulated to the community 72,600 < 75,409 and development of professionalism and teaching identity 73,571 < 76,190, To conclude, the Mann-Whitney U test shows that there is no significant difference in female and male teachers’ performance (Sig. Asymptotic = ,650 > α = 0.05).en_US
dc.description.abstractLa presente investigación tuvo como objetivo comparar el desempeño de los docentes de inglés varones y mujeres en instituciones educativas secundarias públicas de Iquitos 2021.Esta investigación es de tipo comparativo con diseños de campo, transeccional contemporáneo y univariado. Los resultados muestran que los docentes varones obtuvieron una media de 75,231 y las docentes mujeres 76,169 de un puntaje transformado a 100, lo cual los coloca en una categoría de desempeño docente competente, pero con un ligero mejor desempeño de docentes mujeres. De la misma forma se puede observar en las dimensiones preparación para el aprendizaje de los estudiantes 72,857 < 78,734, enseñanza para el aprendizaje de los estudiantes 73,043 < 76,346, participación en la gestión de la escuela articulada a la comunidad 72,600 < 75,409, desarrollo de la profesionalidad y la identidad docente 73,571 < 76,190. Para concluir, la prueba U de Mann-Whitney demuestra que no existen diferencia significativa en el desempeño de los docentes varones y mujeres de la población de estudio (Sig. Asintótica= ,650 > α = 0,05).es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectDesempeño de un papeles_PE
dc.subjectDocente de secundariaes_PE
dc.subjectDocente mujeres_PE
dc.subjectIngléses_PE
dc.titleDesempeño docente de inglés en instituciones educativas secundarias públicas de Iquitos, 2021 según sexoes_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Idiomas Extranjeros con mención en Inglés-Alemánes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con especialidad en Idiomas Extranjeros con mención en Inglés-Alemánes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni70766788
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4978-0111
renati.advisor.dni05348118
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121996es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorDe la Puente Gonzales, Ynes Amanda
renati.jurorMacedo Grandez, Mary Ruth
renati.jurorParedes Isuiza, Heydi Mariel
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess