Responsabilidad social empresarial y gestión administrativa - operativa en la empresa turística Aqua Expeditions S.A.C. año 2022
![Thumbnail](/bitstream/handle/20.500.12737/9501/Rivaldo_Tesis_Titulo_2023.pdf.jpg?sequence=6&isAllowed=y)
Date
2023Author
Marapara Vasquez, Rivaldo Ronald
Ramos Tello, Jose Eduardo
Metadata
Show full item recordAbstract
The central objective of the study was to analyze corporate social responsibility and administrative-operative management in the tourist company Aqua Expeditions S.A.C. – 2022, for this the variables were analyzed separately and their statistical relationship was determined, the study was of a quantitative, descriptive and relational non-experimental design with a population of 98 employees of the company, using a questionnaire as a collection instrument. of 24 questions, with an ordinal measurement scale with a statistical reliability in Cronbach's alpha of 0.917; The work concluded in relation to company social responsibility acceptable to 85% of participants considering aspects such as business policy, labor regulations, care for the environment and community relations, identifying positive aspects in each of them with a small margin of collaborators. who consider these should improve and that 90% consider that the operational administrative management is positive taking into account aspects of planning, business organization, management and control of luxury tourist services, the study identifies that there is a considerable positive relationship between the responsibility business social and operational administrative management with a significance of 0.000 and a Spearman's Rho of 0.654. El objetivo central del estudio fue analizar la responsabilidad social empresarial y la gestión administrativa - operativa en la empresa turística Aqua Expeditions S.A.C. – 2022, para ello se analizaron las variables por separado y se determinó su relación estadística, el estudio fue de tipo cuantitativo, descriptivo y de diseño no experimental relacional con una población de 98 colaboradores de la empresa, utilizando como instrumento de recolección a un cuestionario de 24 interrogantes, con una escala de medición ordinal con una confiabilidad estadística en el alfa de Cronbach de 0.917; el trabajo concluyó con relación a la responsabilidad social empresa aceptable para el 85% de participantes considerando aspectos como la política empresarial, la normativa laboral, el cuidado del medioambiente y las relaciones comunitarias identificando aspectos positivos en cada uno de ellos con un margen pequeño de colaboradores que consideran estos deben mejorar y que el 90% considera que la gestión administrativa operativa es positiva teniendo en cuanta aspectos de planificación, organización empresarial, dirección y control de servicios turísticos de lujo, el estudio identifica que se presente una relación positiva considerable entre la responsabilidad social empresarial y la gestión administrativa operativa con una significancia de 0.000 y un Rho de Spearman de 0.654.
Collections
- Tesis [258]