Responsabilidad social empresarial y gestión administrativa - operativa en la empresa turística Aqua Expeditions S.A.C. año 2022
Date
2023Author
Marapara Vasquez, Rivaldo Ronald
Ramos Tello, Jose Eduardo
Metadata
Show full item recordAbstract
The central objective of the study was to analyze corporate social responsibility and administrative-operative management in the tourist company Aqua Expeditions S.A.C. – 2022, for this the variables were analyzed separately and their statistical relationship was determined, the study was of a quantitative, descriptive and relational non-experimental design with a population of 98 employees of the company, using a questionnaire as a collection instrument. of 24 questions, with an ordinal measurement scale with a statistical reliability in Cronbach's alpha of 0.917; The work concluded in relation to company social responsibility acceptable to 85% of participants considering aspects such as business policy, labor regulations, care for the environment and community relations, identifying positive aspects in each of them with a small margin of collaborators. who consider these should improve and that 90% consider that the operational administrative management is positive taking into account aspects of planning, business organization, management and control of luxury tourist services, the study identifies that there is a considerable positive relationship between the responsibility business social and operational administrative management with a significance of 0.000 and a Spearman's Rho of 0.654. El objetivo central del estudio fue analizar la responsabilidad social empresarial y la gestión administrativa - operativa en la empresa turística Aqua Expeditions S.A.C. – 2022, para ello se analizaron las variables por separado y se determinó su relación estadística, el estudio fue de tipo cuantitativo, descriptivo y de diseño no experimental relacional con una población de 98 colaboradores de la empresa, utilizando como instrumento de recolección a un cuestionario de 24 interrogantes, con una escala de medición ordinal con una confiabilidad estadística en el alfa de Cronbach de 0.917; el trabajo concluyó con relación a la responsabilidad social empresa aceptable para el 85% de participantes considerando aspectos como la política empresarial, la normativa laboral, el cuidado del medioambiente y las relaciones comunitarias identificando aspectos positivos en cada uno de ellos con un margen pequeño de colaboradores que consideran estos deben mejorar y que el 90% considera que la gestión administrativa operativa es positiva teniendo en cuanta aspectos de planificación, organización empresarial, dirección y control de servicios turísticos de lujo, el estudio identifica que se presente una relación positiva considerable entre la responsabilidad social empresarial y la gestión administrativa operativa con una significancia de 0.000 y un Rho de Spearman de 0.654.
Collections
- Tesis [299]