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dc.contributor.advisorRíos Ramírez, Roger Ricardo
dc.contributor.authorHuayunga Saldaña, Helen Tatiana
dc.date.accessioned2023-11-20T15:35:02Z
dc.date.available2023-11-20T15:35:02Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other372.412 H82 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9517
dc.description.abstractObjective: The aim of this study was to determine the relation between the global method and the learning of read write in students of the fourth cycle of primary school of the IEPS N° 601412 of the district of San Juan Bautista in the year 2022. Materials and methods: It was applied a lickert ordinal scale with 15 items and a quantitative scale to measure read write to 52 students, previous validation for experts. The study was, descriptive – relational and the design was not experimental and transversal. for the statistical analysis we used Tb of Kendall. It was observed that there is a low level of application of the global method and read write. The result of the statistic Tb=0,475; with a significance p=0.00<0.05. Conclusion: There is a significant relationship between the application of the global method and the learning of literacy in students of the fourth cycle of primary school of the IEPS No. 601412 of the district of San Juan Bautista in the year 2022en_US
dc.description.abstractObjetivo: El objetivo fue determinar la relación entre el método global y el aprendizaje de la lectoescritura en estudiantes del cuarto ciclo de primaria de la IEPS N° 601412 del distrito de San Juan Bautista en el año 2022. Materiales y métodos: Se aplicó escala ordinal tipo lickert con 15 ítems y una escala para medir lectoescritura con 26 ítems a una muestra de 52 estudiantes, previa validación de expertos. El estudio fue tipo descriptivo - relacional; el diseño no experimental. Se empleó el análisis estadístico Tb de Kendall. Se observó que existe bajo nivel de aplicación del método global y lecto escritura El resultado del estadístico Tb=0,475; con una significancia p=0,00<0,05). Conclusión: Existe relación significativa entre la aplicación del método global y el aprendizaje de la lectoescritura en estudiantes del cuarto ciclo de primaria de la IEPS N° 601412 del distrito de San Juan Bautista en el año 2022es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMétodo de enseñanzaes_PE
dc.subjectMétodo de aprendizajees_PE
dc.subjectLecturaes_PE
dc.subjectEscrituraes_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.titleEl método global y su relación con el aprendizaje de la lectoescritura en estudiantes del cuarto ciclo del nivel primario en la IEPS N° 601412 del distrito de San Juan Bautista en el año 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni44165859
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4204-0479
renati.advisor.dni05353595
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorVasquez Mesia, Martha Isabel
renati.jurorSoplin Rios, Judith Alejandrina
renati.jurorFlores Saavedra, Rafael
dc.publisher.countryPEes_PE


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