Show simple item record

dc.contributor.advisorRíos Mendoza, Silvia Raquel
dc.contributor.authorTapayuri Bardales, Asucena
dc.date.accessioned2023-11-20T15:35:04Z
dc.date.available2023-11-20T15:35:04Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other370.15 T21 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9518
dc.description.abstractGames and social skills are two important aspects of the development of children in the school environment, which is why this study had as its main objective to relate games and social skills in blended learning in children of the Initial Educational Institution N °160 My First Learning of Caballococha. Therefore, the design and type of research were field, bivariate, cross-sectional, and relational, respectively. 59 school children were part of the population and sample, in which data was collected through the observation technique and observation guides, instruments that went through the expert test to obtain their validity. The research concludes by stating that there is a relationship between play and social skills in the 59 (100.0%) children of the I.E.I. N° 160 "My first apprenticeship" of Caballococha because the correlation coefficient of rxy= 0.637, a value that shows the existence of a strong, direct and positive relationship between both variables, which means that as the games increase, the social skills in children improve and are increasing.en_US
dc.description.abstractLos juegos y las habilidades sociales son dos aspectos importantes del desarrollo de los niños en el entorno escolar, motivo por el cual es presente estudio tuvo como objetivo principal relacionar el juego y las habilidades sociales en la enseñanza semipresencial en niños de la Institución Educativa Inicial N°160 Mi Primer Aprendizaje de Caballococha. Por ello, se tuvo como diseño y tipo de investigación, de campo, bivariado, transversal y relacional respectivamente. 59 niños de la escuela formaron parte de la población y muestra, en ellos se recolectaron datos mediante la técnica de observación y guías de observación instrumentos que pasaron por la prueba de expertos para obtener su validez. La investigación concluye afirmando que existe relación entre el juego y las habilidades sociales en los 59 (100,0%) niños de la I.E.I. N° 160 “Mi primer aprendizaje” de Caballococha porque el coeficiente de correlación de rxy= 0,637, valor que evidencia la existencia de una relación fuerte, directa y positiva, entre ambas variables, lo que significa que a medida que se incrementan los juegos las habilidades sociales en los niños mejoran y van en aumento.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectJuego educativoes_PE
dc.subjectCompetencias socialeses_PE
dc.subjectAprendizaje socioemocionales_PE
dc.subjectEducación de la primera infanciaes_PE
dc.titleEl juego y las habilidades sociales en la enseñanza semipresencial en niños de la Institución Educativa Inicial N° 160 Mi Primer Aprendizaje, Caballococha 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni05373019
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6235-1998
renati.advisor.dni05375366
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorSanchez Bardales, Doris
renati.jurorPongo Mendo, Enrique Gabriel
renati.jurorPinche Ramos, Paola Melissa
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess