Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorZapata Tapullima, Manuela Iris
dc.date.accessioned2023-12-19T17:33:13Z
dc.date.available2023-12-19T17:33:13Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other371.35 Z42 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9618
dc.description.abstractThe research results are presented to determine the relationship between the level of satisfaction and the quality of remote teaching in students at the Professional School of Initial Education of the Faculty of Education and Humanities Sciences in Iquitos during the year 20202. The population and sample consisted of 348 students. The cross-sectional design of field and bivariate was considered to carry out the study. Two questionnaires were developed for data collection, which were subject to validation by experts using the survey as a technique. The research is relational. In addition, it was found that the relationship between the variable satisfaction and the quality of remote teaching is very high positive; that is, the higher the student’s satisfaction, the higher the quality of remote teaching. It is also inferred that there is a statistically significant relationship between student satisfaction variable and remote teaching quality because rho=0.980**; Sig. < 0.000., values that allow demonstrating the research hypothesis: “There is a significant relationship between the level of satisfaction and the quality of remote teaching in students of the Professional School of Initial Education of the Faculty of Education and Humanities Sciences, Iquitos, 2020”en_US
dc.description.abstractSe presentan resultados de la investigación que busca determinar la relación entre el nivel de satisfacción y la calidad de enseñanza en modalidad remota en estudiantes de la Escuela Profesional de Educación Inicial de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades en Iquitos durante el año 2020. Se tuvo como población y muestra a 348 estudiantes. Se consideró el diseño de corte transversal de campo y bivariado para ejecutar el estudio. Para la colecta de los datos se elaboraron dos cuestionarios sujetos a validación por expertos utilizando la encuesta como técnica. La investigación es de tipo relacional. Además, se encontró que la relación entre la variable satisfacción y la calidad de la enseñanza en modalidad remota es positiva muy alta; es decir, a mayor satisfacción del estudiante mayor calidad de la enseñanza remota. Además, se infiere que existe relación estadísticamente significativa entre la variable satisfacción del estudiante y calidad de enseñanza remota porque rho=0.980**; Sig. < 0.000., valores que permiten demostrar la hipótesis de la investigación: “Existe relación significativa entre el nivel de satisfacción y la calidad de la enseñanza en modalidad remota en estudiantes de la Escuela Profesional de Educación Inicial de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades, Iquitos, 2020.”es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEducación a distanciaes_PE
dc.subjectMétodo de enseñanzaes_PE
dc.subjectCalidad de la enseñanzaes_PE
dc.subjectEstudiante universitarioes_PE
dc.titleSatisfacción y calidad de enseñanza en modalidad remota en estudiantes de la escuela profesional de educación inicial de la facultad de ciencias de la educación y humanidades, Iquitos 2020es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni47334080
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorSánchez Bardales, Doris
renati.jurorFababa Rodriguez, Maya
renati.jurorMinez Tello, Atilio Abulio
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess