Show simple item record

dc.contributor.advisorGuzmán Cornejo, Edgar
dc.contributor.authorLage del Castillo, Paulo Nazzir
dc.date.accessioned2023-12-27T16:38:48Z
dc.date.available2023-12-27T16:38:48Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other303.4833 L17 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9633
dc.description.abstractThis study has as main objective to describe the use of digital tools in teachers of the FCEH - UNAP Iquitos 2023. This study is descriptive of field study, contemporary transactional, and univariate designs. The object of study was established by 140 teachers with a non-probabilistic sample of 60. A referential population of 1678 students with a probabilistic sample with proportional allocation of 313. Data was collected through a valid and reliable questionnaire. The results show the mean of the study population was 65,546 and of the reference population was 55,392, the categories of study population and reference population, as well as the percentages. It was concluded that the use of digital tools in the object of study is adequate. On the other hand, according to the students as a referential population, they concluded that the use of digital tools is inadequate.en_US
dc.description.abstractEste estudio tiene como objetivo principal describir la utilización de herramientas digitales en docentes de la FCEH - UNAP Iquitos 2023. Este estudio es de tipo descriptivo de diseños de campo, contemporáneo transeccional y univariado. El objeto de estudio quedó establecido por 140 docentes con una muestra no probabilística de 60. Una población referencial de 1678 estudiantes con una muestra probabilística con afijación proporcional de 313. Se recolectó datos a través de un cuestionario válido y confiable. Los resultados muestran la media de la población de estudio de 65,546 y de la población referencial de 55,392, las categorías de población de estudio y población referencial, así como los porcentajes. Se concluyó que la utilización de herramientas digitales en el objeto de estudio es adecuada. En cambio, según los estudiantes como población referencial concluyeron que la utilización de herramientas digitales es inadecuada.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectTecnología de la informaciónes_PE
dc.subjectConocimiento empíricoes_PE
dc.subjectDocentees_PE
dc.titleUtilización de herramientas digitales en docentes de la facultad de ciencias de la educación y humanidades de la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana de Iquitos 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Idiomas Extranjeros con mención en Inglés-Francéses_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con especialidad en Idiomas Extranjeros con mención en Inglés-Francéses_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni42936928
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4978-0111
renati.advisor.dni05348118
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121996es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorVasquez Mesia, Martha Isabel
renati.jurorMoscoso Luppi, Ema Raquel del Carmen
renati.jurorJarama Bardales, Rossana Angelica
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess