Show simple item record

dc.contributor.advisorCastillo Canani, Víctor Arturo Jesús
dc.contributor.authorChota Doli, Fernando
dc.date.accessioned2024-01-02T18:46:15Z
dc.date.available2024-01-02T18:46:15Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other351 C79 2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9648
dc.description.abstractThe research presented had as a general objective to determine the relationship between meritocracy and performance in the public service career in the District Municipality of Indiana, 2021; Also, a descriptive study - correlational and non-experimental design has been chosen, from which a sample of 32 public servants has been taken, who were surveyed through a questionnaire. From which, the following results were obtained that, the meritocracy is very adequate (28%) because the selection process is almost always carried out on the basis of merit, in addition, the training process always strengthens capacities, on the other hand, almost specializations are never developed to obtain the academic degree. Likewise, career performance is rated as optimal (38%), since the servers always participate in the institutional plan, also, the servers almost always show consideration and appreciation for the staff, on the other hand, they always show a level of self-esteem adequate, in the same way they almost always show a proactive attitude and, finally, they always prepare management documents to fulfill assigned functions. Finally, the research concludes that meritocracy is related to career performance in a considerable and significant way with (rho = .868; sig. = 0.000); The same happens with the incorporation to the civil service (rho = .521; sig. = 0.002); The same happens with training management (rho = .876; sig. = 0.000); and performance management (rho = 716; sig. = 0.000).en_US
dc.description.abstractLa investigación presentada tuvo como objetivo general determinar la relación entre la meritocracia y el desempeño en la carrera del servicio público en la Municipalidad Distrital de Indiana, 2021; también, se ha optado por un estudio descriptivo – correlacional y diseño no experimental, del cual se ha tomado una muestra de 32 servidores públicos, quienes fueron encuestados a través de un cuestionario. Del cual, se obtuvo los siguientes resultados que, la meritocracia es muy adecuada (28%) debido que el proceso de selección casi siempre se realiza sobre base al mérito, además, el proceso de capacitación siempre fortalece las capacidades, por otro lado, casi nunca se desarrollan especializaciones para la obtención del grado académico. Asimismo, el desempeño en la carrera es calificada como optimo (38%), pues los servidores siempre participan en el plan institucional, también, los servidores casi siempre muestran consideración y valoración por el personal, por otro lado, siempre demuestran un nivel de autoestima adecuado, de la misma manera casi siempre muestran una actitud proactiva y, por último, siempre elaboran documentos de gestión para cumplir funciones encomendadas. Finalmente, la investigación concluye que, la meritocracia se relaciona con el desempeño en la carrera de manera considerable y significativa con (rho=,868; sig.=0,000); de igual modo pasa con la incorporación al servicio civil (rho=,521; sig.=0,002); también sucede los mismo con gestión de la capacitación (rho=,876; sig.=0,000); y la gestión del rendimiento (rho=716; sig.=0,000).es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectAdministraciónes_PE
dc.subjectCapacidades_PE
dc.subjectDesempeño de un papeles_PE
dc.subjectProductividad laborales_PE
dc.subjectMunicipalidades_PE
dc.titleMeritocracia y desempeño en la carrera del servicio público en la Municipalidad Distrital de Indiana 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_PE
thesis.degree.disciplineMaestría en Gestión Públicaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Escuela de Postgradoes_PE
thesis.degree.nameMaestro(a) en Gestión Públicaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.06.02es_PE
renati.author.dni43556711
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-2311-8031
renati.advisor.dni05372850
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline417477es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_PE
renati.jurorMera Ramírez, Jorge Luis
renati.jurorArrué Flores, Jorge Luis
renati.jurorAngulo Vela, Andrea
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess