Logro de la comprensión y producción de textos expositivos en estudiantes del quinto grado en dos instituciones educativas públicas de secundaria, distrito Ramón Castilla 2021
Abstract
The objective of this research was to describe the level of achievement of the comprehension and production of expositives texts in fifth grade students in two public secondary institutions, Ramón Castilla, 2021. The study is framed in the quantitative and descriptive approach. The simple descriptive design Ox, y was used. The population consisted of 296 students. The sample was 169 students. To measure the level of achievement of expositive text comprehension, the questionnaire instrument was used. To measure the level of achievement of the production of expositive texts, the performance test was used, with its respective evaluation rubric. The results found indicate that the level of achievement of the comprehension and production of expositive texts is at the beginning (98.2%) in the students of the fifth grade of secondary school in two public secondary educational institutions of the district of Caballo Cocha, 2021. Concludes that the learning of the comprehension and production of expositive texts is not developed at acceptable levels in the students evaluated. Esta investigación tuvo como objetivo Describir el nivel de logro de la comprensión y producción de textos expositivos en estudiantes del quinto grado en dos instituciones públicas de secundaria, Ramón Castilla, 2021. El estudio se enmarca en el enfoque cuantitativo y de tipo descriptivo. Se utilizó el diseño descriptivo simple Ox, y. La población estuvo conformada por 296 estudiantes. La muestra fue de 169 estudiantes. Para medir el nivel de logro de la comprensión de textos expositivos, se utilizó el instrumento cuestionario. Para medir el nivel de logro de la producción de textos expositivos, se utilizó la prueba de desempeño, con su respectiva rúbrica de evaluación. Los resultados encontrados señalan que el nivel de logro de la comprensión y producción de textos expositivos está en Inicio (98,2%) en los estudiantes del quinto grado de secundaria en dos instituciones educativas públicas de secundaria del distrito de Caballo Cocha, 2021. Se concluye que el aprendizaje de la comprensión y producción de textos expositivos no está desarrollado en niveles aceptables en los estudiantes evaluados.
Collections
- Tesis [322]